Hoofdmenu

Mac's Charcuterie Pit

Gestart door Mac, februari 09, 2016, 05:32:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mac

Tja, met al die mooi gevulde vitrine's kan ik natuurlijk ook niet achterblijven hè.

De huidige stand van zaken.



De metworsten van Bartjeq, en mijzelf van de worst workshop van 30-1-2016 bij www.vuurenrook.nl



2 stuks Pancetta's van 7-12-2015



En last but not least

1x Pancetta Arratolata (13-7-2015)
1x Guanciale (23-5-2015)



Mac



Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Ceriel

Mooi Marcel!
Guanciale >6mnd? Die van mij was na 3 wkn al lekker....
Als het maar droog blijft....

Mac

CiteerGuanciale >6mnd? Die van mij was na 3 wkn al lekker....

Weet niet hoe zwaar die van jou was @Ceriel, maar deze was zo'n 1700 gram.
Zit nu na een kleine 9 mnd op 1415 gram, maar verwacht niet dat ie nog veel vocht kan verliezen.
Ach zolang het niet in de weg hangt, laat ik 'm nog wel ff hangen. (wil eigenlijk naar 1 jaar, maar weet niet of ik dat volhoud  P0ker )

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Abraham


BertM

Mooi hoor, Marcel.
Mijn kast heeft wat problemen met de metworsten, de temperatuur is te laag n de schuur, de condensor heeft er moeite mee.


BertM

Mac

Ik ben dan ook blij, dat mijn kasten binnen staan @BertM  W!nk

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Bartjeq

Kassie  vol zeg...mooi. Dat die guanciale al zolang hangt :-O als die metworst maar niet zo lang duurt  0:-)

Ceriel

Citaat van: BertM op februari 09, 2016, 11:47:35 PM
Mooi hoor, Marcel.
Mijn kast heeft wat problemen met de metworsten, de temperatuur is te laag n de schuur, de condensor heeft er moeite mee.
Staat bij mij ook in de schuur, met nogal een hoge RV. Om toch de compressor te laten draaien laat ik de verwarming inkomen bij 65%. Nog geen last gehad dat de koeling niet werkt.
Als het maar droog blijft....

BertM

Bij mij werkt hij nauwlijks, Ceriel.
Temperatuur is te laag, dus de verdamper doet nauwlijks iets, dus krijg mijn rv niet omlaag


BertM

Bartjeq

RV? Rottige Vochtigheid? Rand Verschijnselen, Rare Vezels, Ruime Vliezen,  Relatieve Veelzijdigheid?? Ik ben een beginner he :-)))

BertM

Citaat van: Bartjeq op februari 11, 2016, 11:51:30 AM
RV? Rottige Vochtigheid? Rand Verschijnselen, Rare Vezels, Ruime Vliezen,  Relatieve Veelzijdigheid?? Ik ben een beginner he :-)))

:-))) :-)))

Relatieve Vochtigheid.
Dit de hoeveelheid vocht welke in  je lucht zit, zit er 100% in dan spreek je over verzadigde lucht en krijg je condens.
In een mistbank is vaak de RV 100%.
Je wilt een bepaalde mate van vocht in je lucht hebben: Te veel en je krijgt schimmel/rot. Te weinig en je product droogt te hard en zal dichtslaan waardoor het vocht er niet meer uitkan en dan gaat hij van binnenuit rotten.

Ceriel

Citaat van: BertM op februari 10, 2016, 10:05:55 PM
Bij mij werkt hij nauwlijks, Ceriel.
Temperatuur is te laag, dus de verdamper doet nauwlijks iets, dus krijg mijn rv niet omlaag


BertM
Krijg je de temperatuur niet omhoog met de verwarming?
Als het maar droog blijft....

BertM

Jawel, maar de koelkast werkt kennelijk niet meer effectief doordat de buitentemperatuur te laag is

Leon

Wat voor klimaatklasse heeft je koelkast?

N: de koelkast werkt optimaal bij een omgevingstemperatuur tussen +16 ° en +32° C
SN: de koelkast werkt optimaal bij een omgevingstemperatuur tussen +10 ° en +32° C
ST: de koelkast werkt optimaal bij een omgevingstemperatuur tussen +18 ° en +38° C
T: de koelkast werkt optimaal bij een omgevingstemperatuur tussen +18 ° en +43° C
SN-ST: de koelkast werkt optimaal bij een omgevingstemperatuur tussen +10 ° en +38° C

Bij een omgevingstemperatuur boven de maximale waarde zal de koelkast zijn warmte niet meer kwijtraken, onder de minimale waarde zal het koelmiddel niet meer optimaal verdampen. In beide gevallen werkt het toestel niet meer naar behoren.


BertM

Nu gebruiken we hem niet als koelkast dus die energiewaardes zeggen niets.
Denk dat deze energie waardes komen uit het te koelen vermogen, dus het vermogen van de compressor