Ik moet zeggen, dat ik het een pracht van een model kast vind Bart.

Neem wel in ogenschouw wat BertM ook zegt, licht kan vet ranzig maken. (maar dit zal eerder voor direct zonlicht gelden
vermoed ik)
In het kader van het licht, zou ik wel een donkere plek uitzoeken, om deze neer te zetten, of iets maken, waarmee je het donkerder kan maken.
Dat je er tevens mee kan fermenteren is eigenlijk standaard mogelijk met een droogkast.
Echter, als je al iets in de kast hebt hangen, gaat dat niet meer.......
Om die reden heb ik destijds een tafelmodel koelkast gekocht, en deze op dezelfde wijze verbouwd als mijn droogkast.
Deze is leeg, tot ik wat te fermenteren heb, en na fermentatie gaan de producten over in de droogkast.
Of een ontvochtiger werkt durf ik niet te zeggen, maar het is gewoon een kwestie van proberen lijkt mij.
Wat die verwarming betreft, die hoeft niet veel vermogen te hebben.
Ik heb nu 20W (was 50W), en dit is zeker voldoende.
Een datalogger hoef je niet aan IOS X te hangen hoor.
Ik lees die van mij af via mijn wifi netwerk, waar ik ook ben. (ik heb ook IOS X)
Ik heb het ooit geïnstalleerd via windows, maar ben in de tussentijd overgeschakeld op een Imac, en ik benader mijn datalogger via een gratis Files thru the air account van
http://www.filesthrutheair.com/wifi-devices Het is dat jij hier over begint, maar ik had hier nog niet eerder bij stil gestaan.
(Weet niet of elke willekeurige datalogger hiermee overweg kan)
Ik heb op mijn Imac nooit meer de software geïnstalleerd. (alleen inloggen op de webpagina van het account)
Ook instellingen wijzigen kan via wifi.

Leuk dat je de bouw met ons wilt delen Bart, en ik ga deze bouw dan ook zeker volgen
Mac