Hoofdmenu

Tjoep's vitrine

Gestart door Tjoepie, februari 14, 2016, 06:29:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

BertM

Behalve bovenstand kan het ook gewoon zout zijn welke uittreed uit de coppa

Tjoepie

Ik gebruik ook gedemineraliseerd water. Dit was echt van het keuken papier :)

Maar goed, hij ziet er nu goed uit en ik verwacht hem heel binnenkort aan te snijden. Ben heel benieuwd!!

Tjoepie

Nou het wachten wordt beloond, de coppa en de eendeborst waren genoeg afgevallen. De coppa 40% en de duck ham 30%.
Coppe vacuum getrokken om nog 2 weekjes te laten rusten. En van de duck ham net een plakje geproeft en dat smaakt wel goed!!!
Coppa:





Het vocht in de coppa moet nog wel beter verdelen, want ik voelde wel verschil tussen de buitenkant en de binnenkant.

BertM

Zit idd iets van een droogrand op. Hoop dat je die nog iets wegkrijgt.
Heb je een fan in de koelkast?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Tjoepie

Nope, geen fan. Ik wil/moet mijn kast toch sowieso grondig updaten. Zou die droogrand komen door het ontbreken van een fan?
Ik heb een paar weken terug de luchtvochtigheid ook van 75 naar 65% teruggezet. Zou het daar ook mee te maken kunnen hebben?

BertM

65% is wat aan de lage kant.
Had je hem zonder zakeind opgehangen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Mac

Je bent lekker bezig Tjoepie.  C00L
(Je moet wel ff je forum instellingen nalopen, want hier komen je foto's van de duck ham niet door) W!nk

Die droogrand wordt normaliter wel minder na een week of 2 in het vacuĆ¼m.

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Tjoepie

Ja, door de toenmalige problemen met de zakeinden van V&R deze zonder zakeind weggehangen. Volgende keer uiteraard met :)

Tjoepie

En speciaal voor mac, de duckham


Heel lekker, maar kan er niet de hele avond van eten zoals met een goede droge worst. Denk door de wildsmaak ofzo

Mac

Wow, ziet er echt super uit Tjoepie. C00L

CiteerHeel lekker, maar kan er niet de hele avond van eten zoals met een goede droge worst.

Des te vaker kan je er van genieten  W!nk (anders is het in 1 avond al weg)

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Tjoepie

De droogrand van de coppa is niet helemaal weg, maar wel bijna.
Van het weekend aangesneden, lekker, maar toch teveel kruidnagel. Ik vind dat al gauw te sterk smaken, dus ga geen kruidnagel meer gebruiken :)


BertM

Kruidnagel is idd snel overheersend. Zelf vindt ik hem met venkel wel lekker.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Tjoepie

Ga ik dat nu proberen, heb nog een zakeind liggen die schreeuwt om gevuld te worden :)

Tjoepie

Mooie varkenshaas gehaald van 350 gram. Daar gaan we een lomo van proberen te maken.
Nu in het vacuum met kruiden en dan door in de droogkast.
Denk dat ik hem een week in de zak laat en dan opknopen :)


BertM

Gaan we volgen!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk