Arduino Droogkast controller

Gestart door BertM, februari 15, 2016, 10:43:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

BertM

na wat research (lees Google) heb ik bij de chinees het volgende  development board besteld:
http://www.banggood.com/Geekcreit-Doit-NodeMcu-Lua-ESP8266-ESP-12E-WIFI-Development-Board-p-985891.html
De bezige Chinees heeft hem de volgende dag al op de boot gezet richting Nederland.
Deze wifi module kan sensoren uitlezen en er kan een mini webserver opstaan, die door bijvoorbeeld een raspberry kan worden uitgelezen. Hiermee zou je dus je data draadloos kunnen uitlezen. en dat voor 6 Euro!
afwachten wanneer de boot in nederland aankomt...

Voor de raspberry (of PC) zit ik te denken aan een Round Robin Database (RRD), dit is een database welke een vaste grootte heeft. dit wil zeggen dat je bijvoorbeeld maximaal een jaar logt.
Door nu bv elke 5 minuten een waarde te loggen en in de database op te slaan kun je verschillende grafieken opvragen via een webserver, dus bv een week, Maand, halfjaar etc.
Door de data op de client te genereren belast je server niet, en zou je bijvoorbeeld op elke plaats via een website je data kunnen inzien.

wordt vervolgt...

Tjoepie

Onvoorstelbaar he, dat ze het voor dat geld kunnen maken, versturen en er ook zelf nog geld aan kunnen verdienen  :-)

Ik ben wel heel benieuwd naar je ervaringen met dit boardje. Kan je wel mooie dingen mee maken denk ik!

BertM


Tjoepie

Dat ziet er echt goed uit! Ik ben heel benieuwd!

Leon

Ik ben bezig met het ombouwen van een keukenweegschaal rekstrookje tot iets wat het gewicht van een drogende worst/ham o.i.d. kan meten. Zo kun je dat ook in de gaten houden.

BertM



De webpagina werkt op mijn PI virtual machine !!
Nu nog zien dat we de database aan het draaien krijgen  Wh^^w
#Linuxmeteensteileleercurve

Tjoepie

Dus binnenkort kunnen we de condities in je droogkast live via internet bewonderen  :-))) Heel tof!

BertM


Citaat van: Tjoepie op maart 11, 2016, 04:26:01 PM
Dus binnenkort kunnen we de condities in je droogkast live via internet bewonderen  :-))) Heel tof!
Denk het niet, KPN heeft een draak van router geleverd bij de glasvezel waar je niets in kunt veranderen..


BertM

superjohn

Mooi bezig!, ik blijf te ook ff volgen.

BertM

Een pakje ontvangen uit het verre China:



Klein hé, zo een ontwikkelboard



Helaas de komende weken andere dingen te doen, in April examen, dus hij gaat even de kast in.

Mac

Wat is het Bert, wat is het.......
vertel vertel

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

BertM

Het is een WiFi module, een esp8266.
In principe kun je hier sensoren aanhangen en een webserver op draaien.
met bv een raspberry kun je dan de data er draadloos uitlezen en opslaan voor verdere verwerking.

Mac

Wow, high-tech  C00L
Daar houden we wel van  :-)

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

superjohn

Als ik weer tijd heb ga ik daar ook eens mee hobbyen, nu druk met huis van dochter...ik mag elektra doen

Tjoepie

Die module is wel serieus klein  :-) Heel gaaf.