van klimaatkast naar droogkast

Gestart door Jeroen_Venlo, februari 02, 2022, 09:58:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen_Venlo

aangestoken door het draadje van Mac wilde ik ook een droogkast bouwen, door gebrek aan tijd twijfelde ik nog of ik er aan zou beginnen, echter toen ik zijn update zag was de kogel door de kerk

Ik ging op zoek naar een geschikte kast, een mooie horecakoelkast ging aan mijn neus voorbij, een droogkast die niet ver bij mij vandaan stond was in erbarmelijke staat... en toen kwam er een wijn/klimaatkast op mijn pad, deze had ook nog eens een donkere deur

De prijs was niet heel gek en omdat ik zou besparen op het feit dat ik geen controller nodig had om de temp te regelen en daarmee ook nog wat werk bespaarde ging ik er voor, afgelopen zondag opgehaald

Echter: ik begrijp de werking nog niet helemaal, dat wil zeggen ik krijg hem wel op temp, maar wat ik nu doe ???

wellicht kan iemand mij opweg helpen, wat doet de Chambrage (room temperature) nu precies ? als ik die uit zet zakt de meter wel naar garage temp en ik heb het idee dat de totaal temp (meter rechts) ook iets zakt

waarom 2 draaiknoppen, ik zou bijna denken 1 om te warmen 1 om te koelen maar dat is toch erg onlogisch, als het warmer is dan ingestelde temp moet hij koelen en andersom
Maargoed, misschien neem ik te dat te veel voor logisch aan ?

ik hoop dat iemand mij de werking kan uitleggen, een handleiding kan ik helaas niet vinden online