Hoofdmenu

Even voorstellen Mahi

Gestart door Mahi, april 29, 2016, 08:49:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mahi

Vers geland op dit forum via  facebook, en gelijk maar aangemeld, want heb ook wel wat vragen die ik hier op het forum kwijt kan, en kan ik gelijk een en ander doorspitten  :-)

Ik ben zelf al een tijdje bezig met e.e.a. zelf maken zoals aalbessenwijn, camembert wat verschillende soorten braadworst, een thaise worst en zelfs een keer gewaagd aan een visworst, ook al gedroogde Groninger en knoflookworst en wat andere varianten gemaakt.
En alles ook nog gelijk de eerste keer gelukt  :-))) Nu wilde ik me gaan storten op een coppa, dit wordt misschien wel wat lastiger maar ik heb een kelder onder mijn huis die wel redelijk aan de eisen voldoet om te laten drogen.
Temp rond de 14 graden en luchtvochtigheid rond de 70. Dus wil ik het eerst even zo proberen, zonder een kast in elkaar te hoeven schroeven.
Nu heb ik gelijk een vraagje , ik wil ook proberen in plaats van met een touwtje te vlechten, de coppa  in een rollade net te laten zakken als ie in een zakeinde zit, maar welke maat net moet ik dan hebben? ik kom er bij rook&vuur niet helemaal uit wat welke maat is,
Grtz Mahi

Ceriel

Welkom hier Mahi!

Ik zou willen dat ik zo'n kelder had...
Als je Martijn (van Vuur&Rook) een mailtje doet met je vragen over het netje, krijg je zeker snel een goed antwoord.
Als het maar droog blijft....

Tjoepie


Mahi

Citaat van: Ceriel op april 29, 2016, 10:51:42 PM
Welkom hier Mahi!

Ik zou willen dat ik zo'n kelder had...
Als je Martijn (van Vuur&Rook) een mailtje doet met je vragen over het netje, krijg je zeker snel een goed antwoord.

ok dank je..

Mac

Das al een mooi lijstje wat je al gemaakt heb Mahi  C00L
Zo te horen heeft je kelder de ideale omstandigheden om coppa's en pancetta's e.d. te maken.

Wij gaan met z'n allen jouw vragen zo goed mogelijk proberen te antwoorden, en als wederdienst zouden wij het leuk vinden, als jij jouw ervaringen met ons wilt delen  W!nk (maar dat zit wel goed lijkt mij)

Welkom op het Charcuterie & Worst forum

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

BertM

Welkom Mahi.

Een zakeind is meestal 100mm, dus je moet het in die maat zoeken.

Mahi

Citaat van: BertM op april 30, 2016, 08:59:50 AM
Welkom Mahi.

Een zakeind is meestal 100mm, dus je moet het in die maat zoeken.
Zo ondertussen al contact gehad met Martijn van Rook en vuur die gaf aan dat het maat 14/75 moest zijn.
Ook nog ff langs mijn slager gelopen, leek me ook wel een goed plan en daar 1.5 meter net en een paar meter touw gekregen  :-))) nog makkelijker natuurlijk kan ik uitproberen wat het beste bevalt.

BertM

Met deze hobby moet je goede vrienden met je slager worden....