structors droogkast

Gestart door structor, mei 23, 2016, 01:01:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

structor

Dat zijn idd forse verschillen!

Ik had vanochtend een yeeehaw moment. Dit is nog steeds met de hele simpele aansturing maar met alle drie de 'actuatoren' aangesloten (en werkend  Sw@t). Als je dat vergelijkt met de plaat van 6 augustus dan zeg ik bijna, niks meer aan doen!


BertM

Is dit met een simpele aan uit, zonder bv een PID?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tjoepie

Dat is al een veel stabielere lijn dan vroeger boeren in hun schuur hadden waar ze de vleeswaren droogden. Daar waren toch ook weer gerelateerde schommelingen. Met dit resultaat zou ik super tevreden zijn  W!nk

Mac

Wow, das zeker heel veel stabieler dan mijn basic charcuterie pit. C00L
Kijk maar eens (let wel de kast is vrijwel leeg, en de temp zou eigenlijk op 55F moeten staan)  :-)L

Op zich niets mis met de schommelingen, echter heel veel minder krijg ik het niet echt.......



Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

structor

Citaat van: BertM op augustus 08, 2016, 02:25:27 PM
Is dit met een simpele aan uit, zonder bv een PID?
Jup, ik voel nog weinig noodzaak om hier dus op korte termijn aandacht aan te gaan geven!!!

@Mac: bij welke waarden schakel jij je lamp ten opzichte van je bevochtiger?
Ik heb deze dus nu kort bij elkaar staan, dit lijkt bij mij echt top te werken.
T=15-16
Hlamp = 59-60
H = 58-59

Citaat van: Tjoepie op augustus 08, 2016, 03:36:51 PM
Dat is al een veel stabielere lijn dan vroeger boeren in hun schuur hadden waar ze de vleeswaren droogden. Daar waren toch ook weer gerelateerde schommelingen. Met dit resultaat zou ik super tevreden zijn  W!nk
Jup ik had dit vorige week niet verwacht dat het geheel zo stabiel zou worden...

Nog een kleine note ik heb nu mijn lucht gaten nog dicht getaped, ik ga morgen de tape voor de helft verwijderen eens kijken of het dan (veel) slechter wordt.

BertM

#50
@Mac: meet je alles in Fahrenheit?

@structor: ben benieuwd hoe je kast reageert als je er product in hangt.

Een deadband van 1 is wel heel nauwkeurig!

Tjoepie

Dit begint echt ergens op te lijken, welke hardware moeten we bestellen om zoiets zelf te bouwen?  W!nk

structor

Citaat van: Tjoepie op augustus 08, 2016, 09:31:26 PM
Dit begint echt ergens op te lijken, welke hardware moeten we bestellen om zoiets zelf te bouwen?  W!nk
Ik heb al mijn bestelde spulletjes in de TS staan. Ik heb echter op dit moment geen arduino in gebruik, maar een jeenode die ik nog had liggen. Een jeenode loopt standaard op 3.3V en dat is makkelijker met het aansluiten op een rasppi.


Mac

Citeer@Mac: bij welke waarden schakel jij je lamp ten opzichte van je bevochtiger?
Ik heb deze dus nu kort bij elkaar staan, dit lijkt bij mij echt top te werken.
T=15-16
Hlamp = 59-60
H = 58-59

@structor, als je het niet erg vind kijk ik hier het weekend wel ff naar.
ff geen puf momenteel  :-(

Citeer@Mac: meet je alles in Fahrenheit?
@BertM, nee hoor, alleen de temperatuur  :-))

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

BertM


Tjoepie

Is er nog voortgang te melden van dit schitterende project?

structor

Nee, er spelen helaas even wat andere zaken die iets meer aandacht op eisen.