Problemen met zakeind

Gestart door Tjoepie, juni 28, 2016, 08:04:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tjoepie

Dat denk ik ook wel, die ligt al sinds gisteren te ontzouten en zag er heel anders uit.

Mahi

Laatst had ik hier ook een bericht geplaatst over een runderzakeind besteld bij vuur en rook, zou dit dus wellicht een verkeerd label kunnen betreffen ?

Citaat van: Mahi op juni 13, 2016, 11:48:07 PM
Nu had ik nog een vraagje ben zo ondertussen een en ander aan het uitproberen met een coppa, nu had ik een runderzakeind  besteld bij rook en vuur om een stuk procureur in te doen, en ook wat varkensdarmvellen om te kijken wat de verschillen in verwerking zijn. Nu had ik 2 stukken van 1 kilo, maar ik kreeg het niet fatsoenlijk in het zakeind, doe ik wat verkeerd of zijn er verschillende maten in runderzakeinden , lijkt mij stug maar toch?

Uiteindelijk de coppa maar in de lengte doorgesneden en toen een deel in het zakeind gedaan dat ging wel, de andere helft in varkensdarmvel ingepakt en dit in rolladenet geschoven. Maar ik zie hier voorbeelden zat waarbij volgens mij wel een heel stuk procureur in een runderzakeind past.

BertM

Zou kunnen, maar verwacht met de ervaring van Martijn dat dit niet vaak voorkomt.
Er werken natuurlijk mensen en dan gaat het wel eens fout, het ligt dan aan het bedrijf hoe ze het oplossen.

Zonder een foto is het altijd gokken, en die van Tjoepie ziet er heel anders uit als het zakeind van  pagina 3.

Tjoepie

Nou, iets te vroeg gejuigd, dit zakeind leek iets beter, maar ik krijg met geen mogelijkheid een stuk van 1 kg erin. Deze lijkt iets minder dikke wanden te hebben dan de vorige. Maar ik kan de opening echt maar max 6 cm open krijgen zonder te scheuren. Ook zie ik bij de zakeinden hier op de foto dat 1 eind dicht is. Bij die van mij zijn 2 kanten open en 1 van die 2 kanten is met een touwtje dicht geknoopt.
Ik snap er echt niks van, want wederom stond er runder zakeind op de verpakking, maar ik heb echt mijn twijfels.
Wat raden jullie aan? Ik kan wel weer een andere bestellen, maar heb er weinig vertrouwen in dat die anders gaat zijn  :-(


BertM

Vreemd.. Gaat idd lastig maar als hij goed is uitgewaterd moet je hem normaal gesproken er in kunnen krijgen, vreemd ook dat 1 kant niet dicht is.
Komt hij bij V&R weg en heb je misschien het label nog?

Tjoepie

Ik heb hem 48 uur uitgewaterd en ook nog een paar keer met de hand uitgespoeld.
Hij komt bij V&R vandaan, maar de verpakking heb ik al weggegooid. Dit is wat ik besteld heb:
194003   Runderzakeinde kal. 105/130 p/stuk   1   € 6,95   € 6,95   

Dat stond ook op het etiket.

BertM

Ziet er idd vreemd uit, wat zei Martijn? Pm me anders even.

Tjoepie

Na een hoop gedoe met die zakeinden heb ik in overleg met Bert de coppa maar zonder zakeind opgehangen. Nu extra goed in de gaten houden of er schimmel op komt.


BertM

in het begin gaat er zeker wat schimmel op komen, dan afnemen met wat water-azijn.
wanneer het watergehalte afneemt is de kans op schimmel wat kleiner.

Mahi

Citaat van: Tjoepie op juli 04, 2016, 08:44:19 PM
Nou, iets te vroeg gejuigd, dit zakeind leek iets beter, maar ik krijg met geen mogelijkheid een stuk van 1 kg erin. Deze lijkt iets minder dikke wanden te hebben dan de vorige. Maar ik kan de opening echt maar max 6 cm open krijgen zonder te scheuren. Ook zie ik bij de zakeinden hier op de foto dat 1 eind dicht is. Bij die van mij zijn 2 kanten open en 1 van die 2 kanten is met een touwtje dicht geknoopt.
Ik snap er echt niks van, want wederom stond er runder zakeind op de verpakking, maar ik heb echt mijn twijfels.
Wat raden jullie aan? Ik kan wel weer een andere bestellen, maar heb er weinig vertrouwen in dat die anders gaat zijn  :-(



Die van mij zag er inderdaad ook exact zo uit (ook via vuur en rook) een kant dichtgebonden met draad.
En vrij dik, in mijn poging om hier een 1kg in te schuiven de darm ingescheurd en dus de het stuk maar in tweeën gesneden in de lengte,
en dat paste net aan. maar kon maar 1 stukje kwijt.
Ook bij mij stond echt op de plasticzak "Runderzakeind".Hieronder een foto van een stuk van 550gr procureur in het zakeind ?.

BertM

#25
...

Mac

#26
Heren

Ik ben vanmorgen bij Martijn (Lees Vuur & Rook) langs geweest, om te kijken wat er nu mis is met de zakeinden.
Gisteravond heb ik eerst een zakeind die ik nog had liggen opengemaakt uit de verpakking, en tot vanmorgen laten uitwateren.

De conclusie was, dat dit gewoon een zakeind is, zoals een zakeind zou moeten zijn.
Aan één zijde een gesloten einde (het is immers een blinde darm), en een beetje een geaderde tekening.
En ook een cm of 10 onder het open einde een gat (heeft ieder zakeind).
Niet te dun zoals een darm, maar zeker ook niet te dik. (kortom een mooi zakeind, zoals ik ze altijd heb gehad)



Bij Martijn aangekomen, ben ik de koelkast ingedoken, en daar heb ik een zakeind gepakt, en de verpakking was exact hetzelfde, echter door het zakje heen kijkend kon ik een touwtje zien zitten  :-)L

Bij het uitpakken, bleek inderdaad 1 zijde dichtgeknoopt te zijn, en ondanks nog niet uitgewaterd, leek de darm zelf ook dikker te zijn, en niet zo geaderd als "mijn" zakeind. (helaas geen foto, maar goed, die hebben Tjoepie, en Mahi al gemaakt)

Zowel Martijn als ik, trokken beide de conclusie, dat dit geen zakeind is. :-(
Wat het wel is weten we nog niet zeker (wel hebben we een idee).

We hebben afgesproken dat Martijn deze week contact op gaat nemen met de leverancier, om te achterhalen wat er mis is gegaan.
We vermoeden dat tijdens het verpakkingsproces het e.e.a. is misgegaan.

Wordt dus vervolgt.

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Tjoepie

Dank voor de opheldering! Hopen dat Martijn eruit gaat komen met de leverancier.
Wordt vervolgd. :-)

BertM

#28
Dat het geen zakEIND was snap ik, die is dicht aan 1 kant, wat ik niet snap is dat er hier meerdere mensen problemen hebben gehad met een runderzak, er dat er kennelijk nu pas is gekeken door de leverancier

Mac

Ik denk doordat dat komt, omdat Tjoepie de eerste is die dit aan Martijn heeft aangegeven.

In eerste instantie dacht Martijn dat er iets mis was met alleen dat ene zakEIND (excuus  W!nk ) van Tjoepie, en heeft een nieuw zakeind geleverd.
Maar nu er ook iets met dat tweede zakeind mis blijkt te zijn roept dat ook vraagtekens op bij Martijn.

Immers is de leverancier dezelfde die Martijn al jaren heeft (en gewoon altijd prima zakeinden had geleverd), alleen de verpakking is een tijdje geleden veranderd.

Vandaar dat nu pas de leverancier benaderd wordt.

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url