Problemen met zakeind

Gestart door Tjoepie, juni 28, 2016, 08:04:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

BertM

Kan me herinneren dat bv Huub ook al problemen had met het zakeind,  en hierboven  Mahi ook. Zou dan niemand geklaagd hebben?
Snap als je de eerste keer een zakeind krijgt, dat je niet weet hoe hij eruit ziet, maar iemand die al eerder een zakeind heeft gebruikt zou het toch meteen kunnen zien?
Misschien was de leverancier te druk met de worst ?

Mahi

Citaat van: Mahi op juli 02, 2016, 01:15:43 AM
Laatst had ik hier ook een bericht geplaatst over een runderzakeind besteld bij vuur en rook, zou dit dus wellicht een verkeerd label kunnen betreffen ?

Dat het een verkeerd label zou zijn was dus toch niet zo'n gek idee  :-) , ik had verder ook niet geklaagd natuurlijk omdat ik toen inderdaad nog niet wist hoe het eruit zou moeten zien. Maar goed, ik volg met grote belangstelling de verdere ontwikkelingen  :-)))

Mac

#32
Heren @Tjoepie, en @Mahi

Zien jullie kans om mij via PB jullie adres gegevens door te geven ?
Dan zorg ik er voor dat Martijn jullie kosteloos een nieuw, en echt zakeind toe zal sturen zodra de nieuwe lading binnen is gekomen.

Mochten er eventueel nog andere mensen een vergelijkbare darm als in dit draadje is gepost, met het label "zakeind" hebben ontvangen, dan ook graag even met mij via PB contact opnemen.
(Toon dat in dat geval dan wel a.u.b. aan, om misverstanden te voorkomen)

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag.

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Tjoepie

Done  :-)

Dank voor het meedenken. Zijn jullie er achter wat het uiteindelijk wel was?

Mac

Ik heb dat nog niet bevestigd gekregen, echter hadden zowel Martijn als ikzelf zelf het idee, dat het endeldarm zou kunnen zijn.
Waarom endeldarm......., nou, omdat we op het uiteinde haren hebben aangetroffen  :-)L, en die groeien volgens ons niet in het lichaam

Product technisch gezien is daar niets mis mee, want ook dat is geschikt om worst e.d. in te maken. (maar geen coppa iig)
Als dat zo is, zat ik er niet ver naast met de calamaris ringen :-XX

Mac

Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

BertM

Is ook mijn idee, Mac.
Wou het alleen hier niet neerzetten om de mensen niet af te schrikken.
Sommige mensen trekken al wit weg als je zegt dat worst in een darm wordt gestopt en coppa in een blinde darm.

Tjoepie

Volgens mij is Martijn eruit met zijn leverancier. Ik kreeg gisteren een zakeind toegestuurd. Ik heb hem nog niet opengemaakt, maar ik zie geen touwtje zitten dus ik heb goede hoop dat dit wel een goede is. Ziet er hoopgevend uit iig.

Ik wil Martijn en V&R via deze weg ook een dik compliment geven over hoe dit opgepakt is. Twee zakeinden besteld die niet goed ware, van beide gelijk na het melden mijn geld terug gekregen en nu ook nog kosteloos een nieuwe toegestuurd gekregen. Topservice!!

BertM

Mooi  dat het zo opgelost is.
Dat is het mooie van V&R: nog ouderwetse service en een eigenaar die meedenkt.

Mahi

Ook hier een ander zakeind binnengekregen van vuur en rook en bovenop het vervangend zakeind ook nog een zakje met smokey rub erbij gekregen  :-)))

Top geregeld, en fijn dat ook de aftersales goed geregeld is bij vuur en rook, dank aan Martijn en V&R Crew.


Mac

Fijn om te horen mannen C00L.

Van Martijn had ik niets anders verwacht. (anders zou ik teleurgesteld zijn)
Hij is echt een kanjer, en dat zeg ik niet alleen omdat ik hem redelijk goed ken, maar omdat ik weet dat hij achter zijn producten staat, en service hoog in het vaandel heeft staan.

Ik zou zeggen, maak er wat moois mee mannen.  :-)

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Mahi

Citaat van: Mac op augustus 05, 2016, 10:09:32 PM
Fijn om te horen mannen C00L.

Van Martijn had ik niets anders verwacht. (anders zou ik teleurgesteld zijn)
Hij is echt een kanjer, en dat zeg ik niet alleen omdat ik hem redelijk goed ken, maar omdat ik weet dat hij achter zijn producten staat, en service hoog in het vaandel heeft staan.

Ik zou zeggen, maak er wat moois mee mannen.  :-)

Mac

Ga ik op zeker doen binnenkort, zal het hier wel weer posten  C00L

BertM

Was gisteren bij V&R  net toen de de nieuwe zakeinden binnen kwamen, meteen 2 meegenomem

Huub De Brethoniere

De zakkend van mij had ik "verkeerd besteld", 194002   Varkenszakeinde afgebonden. Circa 70 cm p/stuk.
Was overigens wel aan een zijde dichtgebonden met een touwtje.
En Martijn is inderdaad een super gast  :-))

lordpalf

Hoe lang is zo een zakeind? Ik heb nu 2 stukken procureur (2-2.5 kg per stuk) in de koelkast liggen welke eind deze week in een zakeind mogen om te gaan drogen, alleen heb ik geen idee hoeveel ik er moet bestellen om het passend te krijgen.

Mac

Ik durf ff niet te zeggen hoe lang een runderzakeind is, echter is denk ik het kaliber van (doorsnede) groter belang Lordpalf.
Ik kan 2 coppa's van ongeveer 1,5 kg uit 1 runderzakeind maken.

Als ze 2 -2,5 kg per stuk zijn, vrees ik dat het lastig wordt om deze in het zakeind te krijgen, zonder dat deze kapot scheurt.
Maar goed, het is een kwestie van proberen.

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url