Hoofdmenu

Pancetta

Gestart door chckstrk, oktober 22, 2016, 02:44:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

chckstrk

Zo, vorige week een droogkastje gekocht dus tijd om echt aan de slag te gaan.

Het recept van Mac's bbqpit geplukt, en aan de gang. Natuurlijk in de haast geen voorfotos gemaakt, maar goed.




En nu mag ie een dag of 7 de koelkast in.
Wordt vervolgd!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ceriel

Succes Chuck!
Ik zou alleen het vacuüm van de zak halen, op deze manier zal er niet veel vocht worden onttrokken.
Ik geloof dat Mac het nu ook zonder vacuüm doet?
Als het maar droog blijft....

BertM

Is idd handiger om niet helemaal vacuum te trekken.

Tjoepie

Ziet er goed uit, succes! Ben benieuwd naar het resultaat :)

chckstrk

Ja klopt, dat had ik gelezen van 't vacuüm, dus ik had em op standje gentle gevacuumeerd. Maar dat is nog te strak denk jullie?


Sent from my iPhone using Tapatalk

BertM

Zal wel goedkomen, volgende keer minder vacumeren. Anders ff opnieuw doen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

chckstrk

Ja heb ik gedaan. Er zat idd al vocht in de zak dat verdwenen was toen het vacuüm er af ging. Nu veel losser in de dichtgesealde zak.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mac

CiteerIk geloof dat Mac het nu ook zonder vacuüm doet?

Inderdaad Ceriel, of iig in veel mindere mate.

CiteerEr zat idd al vocht in de zak dat verdwenen was toen het vacuüm er af ging
Enwel daarom dus !

Goed bezig Chuck.  C00L

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

chckstrk

Vandaag was het tijd om de pancetta in wording uit de koelkast naar de droogkast over te brengen.

Gisteravond vast begonnen met een goeie spoelbeurt.




Vanochtend toch wat randjes weggesneden, vooral waar 't vlees dubbel zit, daar leek het risico op zweten en later schimmel me toch te groot. Vervolgens gekruid met laurier, peper en Chipotle. en in 't kastje gehangen.


En nu maar wachten...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tjoepie

Dat vind ik wel echt het grootste nadeel van Charcuterie, dat wachten
Daarom ook zorgen dat je kast zo vol hangt dat er altijd wel iets klaar is! :-)))

BertM

Let wel een beetje op het midden, daar zit een soort vouw dit kan wat geen smetten.

chckstrk

Citaat van: BertM op november 03, 2016, 05:41:11 PM
Let wel een beetje op het midden, daar zit een soort vouw dit kan wat geen smetten.
Jup ga ik doen. Ik denk dat er geen losse overlappende delen zijn, want daarom ben ik juist nog aan het trimmen geslagen, maar zal 't in de gaten houden.

Hoe doe je dat mocht er toch schimmel ontstaan? Want met poetsen met 50/50 veeg je ook de kruiden weg natuurlijk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

BertM

Normaal snij je de pancetta vierkant en gebruik je de afsnijsels voor de worst :-)
Gewoon voorzichtig afnemen..

chckstrk

Citaat van: BertM op november 03, 2016, 07:19:08 PM
Normaal snij je de pancetta vierkant en gebruik je de afsnijsels voor de worst :-)


Komt ie nu mee!
Goed idee wel


Sent from my iPhone using Tapatalk

BertM

Citaat van: chckstrk op november 03, 2016, 08:14:14 PM
Citaat van: BertM op november 03, 2016, 07:19:08 PM
Normaal snij je de pancetta vierkant en gebruik je de afsnijsels voor de worst :-)


Komt ie nu mee!
Goed idee wel


Sent from my iPhone using Tapatalk
Beter laat als nooit...
Een scherpe snede ( kant) geeft minder kans op beestjes!