Worst workshop januari 2017 bij Vuur en Rook

Gestart door BertM, november 08, 2016, 11:12:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

BertM

Beste Forumleden,

In verband met het 1 jarig bestaan van dit forum hebben we gemeend iets leuks te organiseren.

Voor de leden van dit forum en de leden van het bbqgenootschap gaan we in samenwerking met Vuur & Rook, Home-Made en Bucherie een workshop worst maken te organiseren.

Deze zal plaatsvinden op  28 januari 2017 bij Vuur & Rook/Home-made/Bucherie in Lunteren
Adres: Goorsteeg 3, 6741 TA Lunteren,



Nadat we gaan kijken naar het vakkundig uitbenen van een varken gaan we zelf aan het werk met onderstaand:


  • Verse/Droge worst
  • Paté
  • Rookworst (Farce)



We gaan werken met 3 groepen in een roulatie systeem, zodat iedereen aan bovenstaande onderdelen mee kan doen.
Hierdoor wordt het een workshop die een hele dag zal gaan duren van 9:00-16:00 uur.



Tussendoor maken we natuurlijk iets van worst op de bbq voor de lunch en krijgen jullie na afloop ook je gemaakte producten mee naar huis.

Na afloop is er nog ruimte om een drankje te drinken en gezellig na te kletsen en natuurlijk te shoppen in de winkel van Vuur & Rook.

Bovenstaand kunnen we aanbieden voor  €75,- per persoon en er wordt gewerkt met een voorinschrijving, dus wie het eerst komt ....
Let op: De workshop vind doorgang bij een minimaal aantal van 25 deelnemers, en maximaal 35 (dit om het voor iedereen betaalbaar te houden, maar ook om iedereen de aandacht te kunnen geven)

Geef je op via een reply in deze mail met vermelding van je forumnaam.

Met vriendelijke groet
Het Charcuterie & Worst team

De volgende 28 personen hebben zich reeds opgegeven:


  • Mac
  • BertM
  • Sander72
  • Chckstrk
  • Ceriel & Hilke
  • MarcoM & Dominique
  • Danbras
  • Martijn + 1
  • Henri+Jan
  • RickWegen
  • Kamado Joe + 1
  • AVR
  • Lowietje
  • DF
  • Lxtte + 1
  • Lordpalf
  • Woody80 + 1
  • RobK
  • Vogels
  • BaliBiker
  • Frank Smoker

Nog 1 weekje en dan gaat de workshop 2017 plaatsvinden, hieronder een aantal zaken waar je rekening mee kan houden.

  • We verzamelen om 08:30 uur bij V&R te Lunteren, dan doen we een bakkie, maken we eventueel kennis met elkaar, en gaan we ons voorbereiden op een leuke dag.

  • In de loop van de dag, gaan er 1 of meerdere barbecues aan, waar iets te eten uit verschijnt.
        (Mocht je toevallig in de gelegenheid zijn, om iets lekker voor ons allen te willen maken op één van die barbecues, of je wilt iets speciaals laten proeven, hou je dan vooral niet in, en verras ons eens. (dat wordt zeer gewaardeerd  C00L )

  • In de worst workshop ruimtes is het niet koud, maar wel koel, dus zorg dat je een vest, trui of "fleece" jasje bij je hebt, waar eventueel een spetter vuil op mag komen.

  • Neem iets van een koelbox/tas mee, om de gemaakte goederen aan het einde van de dag in mee naar huis te nemen. (eventueel heeft Martijn ook koeltasjes)

  • Na afloop van de dag, rekenen we allemaal af bij Martijn

Mochten er nog vragen/ opmerkingen zijn, of eventueel nog aanmeldingen, laat het ons weten, en we helpen je graag.

Met vriendelijke groet
Het Charcuterie & Worst team

chckstrk

#1
Ja! Tof plan, zet mij maar op de lijst!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tjoepie

Hmm, lijkt me heel leuk, maar vrijdag de 27ste vier ik Sinterklaas met mijn vriendengroep en dan kan ik de dag erna meestal maar 1 dieet aan en dat is slapen en paracetamol  M@D

Ik ga er dus nog even over nadenken

BertM

Citaat van: Tjoepie op november 09, 2016, 09:26:06 AM
Hmm, lijkt me heel leuk, maar vrijdag de 27ste vier ik Sinterklaas met mijn vriendengroep en dan kan ik de dag erna meestal maar 1 dieet aan en dat is slapen en paracetamol  M@D

Ik ga er dus nog even over nadenken

Sinterklaas in Januari ???

Tjoepie

Ja, vraag niet hoe, maar in december is iedereen druk met Sinterklaas met de familie en daarom is dit naar januari verplaatst. Het is met alleen maar volwassen kerels  :-)))

Maar goed, deze workshop lijkt me ook wel heel leuk. En wat mensen van het forum in real life ontmoeten is ook wel gezellig.
Ik laat het zsm weten.


Mac

We moesten een keuze maken @Danny  :-(.

Maar als je dat echt graag wilt, kan ik jullie misschien wel een keer een privé Coppa workshop geven.

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

BertM

Wat mac schrijft, Danny;
Voor een coppa zijn geen ingewikkelde handelingen nodig, om een goede farce of een paté te maken moet je weten hoe en wat, dus techniek.
Als jij pulled pork kunt maken, kun je ook een coppa maken
Hier op het forum staat al een handson voor coppa, durf je het niet aan alleen dan zijn Mac en ondergetekende zeker bereid je het een keer voor te doen

Ceriel

Als het maar droog blijft....

El Fumarole


DanBras

En laten wij dan ook meteen even wat eerste goede stappen maken, dus ik schrijf mij ook graag in voor de workshop.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ceriel

Leuk om eindelijk eens de gezichten te zien bij de forumnamen!  :-))
Als het maar droog blijft....

BertM

Citaat van: Ceriel op november 10, 2016, 11:25:14 PM
Leuk om eindelijk eens de gezichten te zien bij de forumnamen!  :-))
Ja, ben ook benieuwd

schumacherhenri

Heren,  bij deze wil ik mij ook aanmelden voor de workshop. Lijkt me leuk om er bij te zijn. Ik (Henri) kom dan samen met Jan Strijker.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk


BertM

Zet jouw en Jan erbij Henri!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk