John's 2e droogkast

Gestart door superjohn, februari 05, 2017, 11:09:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

superjohn

Met m'n eerste droogkast heb ik al lekkere dingen gemaakt! maar het is een beetje "houtje touwtje" dus ik wil een nieuwe bouwen.

Ik zal er hier verslag van doen.

Maar even de eerste vraag iemand een goed inkoop advies voor de timer (voor ventilator)?

de andere regelaars worden van dit type: https://goo.gl/images/n8nByZ dus het liefst iet wat er ongeveer zo uitziet.


BertM

Ja hoor, gebruik dezelfde in de winter, aangezien mijn kast in de schuur staat en de werking van een koelkast onder de 10 graden erg achteruit gaat.

superjohn

Top dan ga ik dat doen! nog een inkoop advies?

BertM

Even goed kijken, de prijzen van exect dezelfde apparaten verschilt nog al.

superjohn



hij staat, de donorkast was niet helemaal wat ik had verwacht, maar prima, hij kan verwarmen, koelen, bevochtigen, drogen en ventileren.

nog ff vraagje over ventileren, wat moet de lucht verplaatsing zijn? ik heb een timer die ik elke 999 sec een aantal sec de ven aan zet.

Mac

Zo zèg, das een nette kast John L0ve

Zoals ik net lees in het boek Home Production of Quality meats and Sausages, spreek Mariansky over een luchtverplaatsing van 0,8 m/sec tijdens de fermentatie periode (bij een luchtvochtigheid van zo'n 90-95%)
Wanneer de luchtvochtigheid afgebouwd wordt na het fermenteren tot 85-90%, dan verlaagd hij de luchtverplaatsing tot 0,5 m/sec.
Pagina 332-333.

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

chckstrk

Citaat van: Mac op maart 06, 2017, 03:44:53 PM
Zo zèg, das een nette kast John L0ve

Zoals ik net lees in het boek Home Production of Quality meats and Sausages, spreek Mariansky over een luchtverplaatsing van 0,8 m/sec tijdens de fermentatie periode (bij een luchtvochtigheid van zo'n 90-95%)
Wanneer de luchtvochtigheid afgebouwd wordt na het fermenteren tot 85-90%, dan verlaagd hij de luchtverplaatsing tot 0,5 m/sec.
Pagina 332-333.

Mac


Voor mij als technische nitwit, wat zegt dat nou?


Sent from my iPhone using Tapatalk

BertM

Citaat van: chckstrk op maart 06, 2017, 07:37:09 PM

Voor mij als technische nitwit, wat zegt dat nou?

Dat je luchtsnelheid met 0,3 m/sec omlaag gaat na het fermenteren.

chckstrk

Citaat van: BertM op maart 06, 2017, 08:13:31 PM

Dat je luchtsnelheid met 0,3 m/sec omlaag gaat na het fermenteren.

nitwit he, niet helemaal hersenloos

Maar 0,5m/sec hoe bereik je dat? Is dat de grootte van je gang, of de tijd dat ie aan is? (Vast een combinatie) maar hoe bereken je dat dan?



Sent from my iPhone using Tapatalk

BertM

De fabrikant van je fan kan je dit vertellen, of je moet ergens een luchtverplaatsings meter kunnen lenen. Ik ga ervan uit dat je die zelf niet hebt.

In de praktijk zullen we dit proefondervindelijk moeten vaststellen mbv de worst in de kast. je zou een dimmer voor je fan kunnen zetten om de snelheid te regelen, maar daar moet je dimmer dan ook geschikt voor zijn.