Nieuwe zelfworster stelt zich voor

Gestart door Niels, februari 12, 2017, 09:40:22 AM

Vorige topic - Volgende topic

Niels

Hallo,

Ik ben Niels, 39 jaar en woonachtig in Arnhem.

Ik heb een voorliefde voor maak het zelf en kweek het zelf, en heb in het verleden bier gebrouwen, wijn gemaakt en kaas gemaakt (met wisselend succes, dat wel), en daarnaast mag ik graag mijn eigen groentjes kweken in mijn tuin.

Ik maak ook warm gerookte lekkernijen in mijn kleine Weber Smokey Mountain. Mijn favoriet is de 'ordinaire' verse worst. Dat bracht me ertoe eens te proberen of ik die worst niet zelf kan maken. En een nieuwe hobby is geboren.

Als eerste heb ik een batch braadworstjes gemaakt en die zijn erg lekker geworden. Het is me niet vaak overkomen dat ik bij de eerste keer zelf iets maken al een resultaat krijg wat ik lekkerder vind dan de winkel versie, maar het is hier gelukt.

Nu ben ik een stap verder gegaan en heb ik chorizo worsten te drogen hangen en daar ontstaan allerlei vragen bij. Hoort dat zo te ruiken? Is dat niet te koud? is die ventilatie goed?   

Gelukkig is er een forum als dit waar je van meer ervaren zelfworsters kan leren. En daar ga ik gretig gebruik van maken.

groet,
Niels



BertM

Hoi Niels, welkom hier en vraag maar raak!

Mac

Hoi Niels
Ik zou zeggen lees, en deel.
Welkom aan boord  :-)

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Ceriel

Als het maar droog blijft....

Lowietje72


Tjoepie