Hoofdmenu

Rob's kelder

Gestart door RobK, februari 18, 2017, 05:49:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

RobK

Bij Kaufland in Duitsland 2 stukken schinkenbraten gekocht voor weinig
Dezelfde procedure gevolg als bij het maken van coppa, 6 weken in vacuüm met colorozo en kruiden. Daarna 36 uur koud roken.
Na 6 weken in de kelder bij 13°C en 70/80% RV is het gewichtsverlies 39% en ziet het er zo uit.

Gaat nu nog een week in vacuüm in de koelkast en dan... ben benieuwd

Er ligt er nog ééntje in de pekel en kruiden

RobK

De walnoten knoflook salami hangt in de kelder om verder te rijpen en drogen



RobK

Vandaag nog wat chorizo gemaakt, nu in 3L diepvrieszakjes met zipsluiting van AH, 3 dagen fermenteren in de koelbox en dan 3 dagen koud roken en dan mogen ze bij hun vriendjes in de kelder.


Mac

Je bent lekker bezig hoor Rob  C00L

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

RobK

Het resultaat van de schinkenbraten:



Lekker, heeft wel wat van Schwarzwalder schinken.

Mac

Zier er erg smakelijk uit Rob  C00L

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Niels

Dat ziet er zeker lekker uit, ga ik ook eens proberen

RobK

Goed opgelet bij de workshop van Vuur en Rook in Lunteren en nu zelf paté met champignons gemaakt


BertM

Jaloers! Nog hulp nodig met opeten?

RobK

We hebben zondag een feestje...

BertM

He jammer, dan kan ik niet. Zit dan een brisket gaar te kijken op een camping.

BertM

Zou je recept misscien  nog willen plaatsen onder pate en terrines?
Ligt het vast voor het nageslacht en kunnen we ook eens proberen het te evenaren

RobK

#27
Done

RobK

Kelder hangt vol met walnoot knofllook salami en chorizo die vanmiddag uit de rookton is gekomen



Over een maand of zo gaat het langzamerhand te warm worden in de kelder om te rijpen/drogen.
In november worden er weer worsten gedraaid, tussendoor misschien nog een keer wat kabanossi.

RobK

De walnoot-knoflook salami en de chorizo aangesneden, na 3, respectievelijk 2 weken drogen een een gewichtsverlies van 40%.