Beste forumgenoten... hier in de droogkast hangt op het moment een stuk procureur dat uiteindelijk een Coppa moet worden. Het wordt mijn eerste Coppa, dus ik ga gaandeweg vast nog vragen hebben.
Heb hem gemaakt volgens het recept van de site van Vuur en Rook (degene met venkel), dus eerst 8 weken in de kruiden in een vacuum zak, dan ontzouten en met peper en venkel in een gateind persen (dat was me trouwens een werkje)..
Ondertussen hangt ie nu 2,5 week in de droogkast op ~75% / 12 graden... ik heb zelf geen schimmel op aangebracht, dus alles wat er gaat groeien moet ik even goed in de gaten houden..
Foto:

Hieronder een closeup van de schimmel die zich nu al heeft ontwikkeld, onder het mom " is de schimmel een witte, dan laat maar zitte" doe ik hier nog even niks aan:

Bovenaan zat schimmel die richting bruin/blauw ging dus die heb ik verwijderd met water/azijn:

Wat zeggen jullie ervan, ziet hij er nog goed uit zo?
Hij zit nu na 2,5 week rond de 25% gewichtverlies, dit gaat na mijn idee wel erg snel (aangezier er 3 tot 6 maanden in het recept staat). of gaat dit in het begin altijd snel, en is het tot de 30/40% nog erg lang wachten?