Groeten uit het warme Thailand

Gestart door Changnoi, mei 17, 2017, 02:11:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Changnoi

Hoi ook ik zal mij even voorstellen;  Ik ben Rene, woon sinds 4 jaar in Thailand.

Het leven is geweldig hier, maar toch.......  Geen echte heimwee hoor maar meer een heimwee naar al het lekkere en het diverse eten in Nederland. Veel is hier toch te krijgen aan etenswaren, maar onbetaalbaar. en/of moet je er 150 km voor reizen.

Dus als je al een hobby kok bent, probbeer je de dingen gewoon zelf te maken. Van mayonnaise to gerookt spek, maar ook wecken van groenten en fruit, siropen maken.

Veel dingen laat ik meebrengen uit Nederland of Duitsland, meestal basis ingredienten zoals vloeibare rook of rookpoeder omdat we hier geen eiken of beuken hebben, moest ik een altenatief zoeken. de profs gebruiken die bijna altijd.

Mijn laatste project is het maken van salami,  hier ongeveer 150 euro per kilo dus dan maar aan de slag. ze hangen nu 2 weken in de koelkast te drogen  op nternet heb ik een zg temperatuur controller gekocht die bij een ingestelde temp in of uitschakend. zo kan een gewone koelkast toch een droogkast zijn.  En voor de ventilatie en luchtvochtigheig heb ik een 220v pc cooler. tot nu toe alles goed.

Hoop hier meer te leren over hammen en andere worsten te maken.

Tjoepie

Welkom hier Rene. Leuk om iemand uit Thailand hier te hebben  :-)

BertM


Mac

Leuk dat je er bij bent Rene uit het verre Thailand C00L
Welkom

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url