Hoofdmenu

Hallo allemaal

Gestart door Paulus, mei 21, 2017, 09:13:31 AM

Vorige topic - Volgende topic

Paulus

Hallo,

Ik ben Paul. En ben 28 jaar.
Ook ik ben besmet geraakt met het virus.

Ik heb sindskort zelf een paar Berkshire Varkens rond scharrelen.
Mijn eerste project was gerookte boerenmetworst. En wil nu verder gaan experimenteren.

Groetjes
Paul

Tjoepie

Goedemorgen en welkom hier Paul.
Zelf varkens hebben lopen is wel echt tof. Ik zeg: foto's  W!nk

BertM


Paulus

Hierbij een foto van de berkshire's

Tjoepie

Gaaf, en die zijn voor de slacht?

Paulus

Ja, heb vandaag geregeld dat er volgende week 1 naar de slacht gaat. Heb nog wat vlees niet verkocht.  W!nk

Heb vorige week 2 van de 4 geinsemineert. Dus is spannend of het gelukt is. En krijg binnenkort 3 duroc biggetjes.

Tjoepie

Citaat van: Paulus op mei 22, 2017, 09:23:22 PM
Ja, heb vandaag geregeld dat er volgende week 1 naar de slacht gaat. Heb nog wat vlees niet verkocht.  W!nk

Hmm, ik ga donderdag voor 3,5 naar Amerika. Anders had ik wel interesse in een mooi stukje vlees. Volgende keer misschien  W!nk

BertM

Citaat van: Tjoepie op mei 22, 2017, 09:35:37 PM
Citaat van: Paulus op mei 22, 2017, 09:23:22 PM
Ja, heb vandaag geregeld dat er volgende week 1 naar de slacht gaat. Heb nog wat vlees niet verkocht.  W!nk

Hmm, ik ga donderdag voor 3,5 naar Amerika. Anders had ik wel interesse in een mooi stukje vlees. Volgende keer misschien  W!nk

wat heb je nog allemaal? Je zou het onder marktplaats kunnen zetten, of op de charcuterie-worst FB groep.

Paulus

Citaat van: BertM op mei 23, 2017, 12:58:40 PM
Citaat van: Tjoepie op mei 22, 2017, 09:35:37 PM
Citaat van: Paulus op mei 22, 2017, 09:23:22 PM
Ja, heb vandaag geregeld dat er volgende week 1 naar de slacht gaat. Heb nog wat vlees niet verkocht.  W!nk

Hmm, ik ga donderdag voor 3,5 naar Amerika. Anders had ik wel interesse in een mooi stukje vlees. Volgende keer misschien  W!nk

wat heb je nog allemaal? Je zou het onder marktplaats kunnen zetten, of op de charcuterie-worst FB groep.

Heb nog een 30 kilo te verdelen. Ik wil mensen zoveel mogelijk verschillende delen van het varken geven. Dus ik maak pakketten van ongeveer 5 kg met oa: karbonade, koteletten, hamlappen,  sauzijzen en speklappen.


BertM

Citaat van: Paulus op mei 23, 2017, 05:04:17 PM
Citaat van: BertM op mei 23, 2017, 12:58:40 PM
Citaat van: Tjoepie op mei 22, 2017, 09:35:37 PM
Citaat van: Paulus op mei 22, 2017, 09:23:22 PM
Ja, heb vandaag geregeld dat er volgende week 1 naar de slacht gaat. Heb nog wat vlees niet verkocht.  W!nk

Hmm, ik ga donderdag voor 3,5 naar Amerika. Anders had ik wel interesse in een mooi stukje vlees. Volgende keer misschien  W!nk

wat heb je nog allemaal? Je zou het onder marktplaats kunnen zetten, of op de charcuterie-worst FB groep.

Heb nog een 30 kilo te verdelen. Ik wil mensen zoveel mogelijk verschillende delen van het varken geven. Dus ik maak pakketten van ongeveer 5 kg met oa: karbonade, koteletten, hamlappen,  sauzijzen en speklappen.
Daar kun je met charcuterie dus niet veel meer mee doen...

Paulus

Klopt, het is meer dat ik hele varken wil verwaarden, anders blijf ik met de 'slechte' stukken zitten.

BertM

Citaat van: Paulus op mei 23, 2017, 06:14:09 PM
Klopt, het is meer dat ik hele varken wil verwaarden, anders blijf ik met de 'slechte' stukken zitten.

Dat is juist charcuterie, van de 'slechte' stukken iets lekkers maken.
Sommige delen zou ik niet snel maken, omdat ik dan alles alleen moet eten, maar van alle delen kun je iets maken. Bv kopkaas van de kop, gevulde varkenspoten, boudin black van het bloed etc.

'Van kop tot staart' heet het dat

Paulus

Dat is zeker waar. Misschien is het een optie in de toekomst.

Ik ben daarom op zoek gegaan naar informatie over wat ik er nog meer mee kan doen. Behalve pakketten. En zo ben ik hier terecht gekomen

Ceriel

Als het maar droog blijft....

Mac

Leuk dat je er bij bent Paul.  C00L
Welkom

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url