Hoofdmenu

Hallo ik ben Frank

Gestart door frankhilgersum, oktober 14, 2017, 10:40:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

frankhilgersum

Hallo allemaal, ik ben Frank Hilgersum en woon in Roermond ben 36 jaar en heb een passie voor lekker eten. Ook ben ik groot bbq liefhebber en ook actief op het bbq forum. Zolang ik mij kan herinneren haalt mijn vader zo'n 2 รก 3 keet per jaar een half varken en dan word deze thuis "uit elkaar gesleuteld" ook word er dan gehakt gedraaid balkenbrei en zult gemaakt, erg lekket allemaal. Nu vond ik het tijd worden die traditie over te nemen en daar wat charcuterie aan toe te voegen. Ik heb een jaar of 2 geleden het boek over worst gekocht maar het is er nooit echt van gekomen maar daar wil ik dan nu toch wel eens verandering in gaan brengen.

Dat brengt mij bij het volgende punt, wat heb ik allemaal nodig om te beginnen, wij hebben al een aantal spullen om te slachten zoals een gehaktmolen een vulbus enz. Maar is nog meer absoluut nodig? Een droogkast en een fermentatiekast? Bedankt voor jullie advies.

Groetjes Frank.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk


BertM

Hoi Frank, welkom hier.

Naast een molen en vulbus heb je zeker darmen nodig om de worst in te doen

Maar je begint in de goede tijd, oktober/ november is de meest ideale tijd.
Heb je een kast of schuur waar het niet warmer wordt dan 15 graden, dan kun je al beginnen.
Ik zou met een pancetta beginnen, makkelijk en kan haast niet mis gaan.
Ga je het leuk vinden, kun je altijd nog een droogkast maken. Hier staan verschillende voorbeelden.
Heb je vragen stel ze gerust.

Mac

Hoi Frank

Top dat jij je hebt aangemeld. C00L
Verder ben ik het helemaal eens met Bert.
Welkom

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Tjoepie

Welkom hier Frank, top dat die traditie van je vader doorgezet wordt.

Ceriel

Als het maar droog blijft....