Cellarwarden: een Rasp PI controller voor een droogkast

Gestart door BertM, december 28, 2017, 08:42:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

BertM

Kwam onderstaand programma tegen:
Een controller voor een beer/wijn koelkast draaiend op een Raspberry PI.
Aangezien ik de onderdelen allemaal heb liggen ga ik eens proberen het aan de praat te krijgen, het ziet er in iedergeval goed uit.

https://github.com/craigmw/CellarWarden

MaartenP

Ik heb onlangs een Raspberry Pi gekocht en Cellarwarden geinstalleerd. Dat was redelijk simpel, de intructies op de github pagina zijn redelijk duidelijk. Nu nog al onze sensoren kopen aan de slag met de input daarvan. Ik ben van plan de output van de Pi te laten lopen via een aantal solid state relais. Op deze manier is een PID aanschaffen toch niet nodig ?

BertM

Wat bedoel je met PID aanschaffen?
een PID regeling is een softwarematige regeling, die zit er in.
Deze beschermd het veelvuldig aan en uitschakelen.

BertM

Heb het zelf nog niet voor elkaar: liep zelf tegen het inloggen in PI aan, heb namelijk geen losse monitor met HDMI  :-((:

Leon

Jammer dat z'n hardware example pagina niet werkt, welke pinnen controleren de controllers?

BertM



BertM

vanmiddag maar eens bezig geweest met het programma aan de praat te krijgen in Debian.








Tjoepie

Ben zeer benieuwd naar de voortgang! Ziet er wel goed uit :)

MaartenP

Citaat van: BertM op januari 31, 2018, 07:56:54 PM
Wat bedoel je met PID aanschaffen?
een PID regeling is een softwarematige regeling, die zit er in.
Deze beschermd het veelvuldig aan en uitschakelen.

Ha Bert,

Ik vroeg mij af of Cellarwarden aansturing van bvb een warmtelamp kan bieden zoals een PID. Is het zo dat Cellarwarden functioneert als bvb een thermostaat van een espressoapparaat ? Bijvoorbeeld inschakelen als een bodemwaarde wordt bereikt en uitschakelen als een maximumwaarde wordt bereikt ? Of is de aansturing zo dat het overschieten van een set value nauwelijks voorkomt (door bijna constante in en uitschakeling). Ik ga dit weekend mijn sensoren bestellen, heb je nog goede tips ?

Groet

BertM

Pid zit erin, zie onderste foto.
Weet niet of het met een normaal relais goed gaat komen icm een wartmtelamp.
Heb de software nog niet bekeken, dus hoe het precies werkt weet ik nog niet

MaartenP

Sorry, over het hoofd gezien. Dank voor het antwoord. Ik heb inmiddels onderzoek gedaan naar verscheidene relais, nu kom ik rasp pi relais tegen. Is dit een marketingtruc om meer geld uit de rasp pi eigenaar te slaan of zijn er goede argumenten voor. Wie het weet mag het zeggen!