Toad in the hole met verse worst

Gestart door Lowietje72, januari 30, 2017, 09:57:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

Lowietje72

Goedemorgen!

Op verzoek plaats ik hier het recept van de Toad in the hole die ik afgelopen zondag maakte. de worst die ik hier gebruik is de verse worst van de workshop bij Vuur en Rook op zaterdag 28 januari 2017.
Ik weet niet of het recept op de goede plek staat, maar dat laat ik aan de moderators/beheerders over. 0:-)



Toad in the hole (saucijzen in beslag)

Ingrediënten (4 personen):

•   2 el goede olijfolie
•   8 zelf gedraaide dikke saucijzen of goede kwaliteit zelf gekochte
•   150 gr bloem
•   ½ tl fijn zeezout
•   2 grote eieren
•   150 ml melk

Ik doe voor 4 personen 1½ keer het beslag, omdat er verder niks anders dan uienjus bij gaat.

Uienjus

•   20 gr boter of ghee
•   2 rode uien in dunne ringen
•   Pezo (zeezout en zwarte peper)
•   1½ el bloem
•   300 ml kippenbouillon (blokje of zelf gemaakt)
•   1 tl Engelse mosterd (echt anders dan Dijon)
•   2 el rode bessenjam, naar smaak
•   Enkele scheutjes worcestershiresauce

Verwarm de oven van je vrouw/vriendin of je barbecue voor op 200 graden. Schenk de olijfolie in een oven schaal van 2 liter en zwenk hem even rond zodat de olijfolie goed over de bodem verdeeld is. Doe de saucijzen er bij en draai ze even rond zodat ze goed bedekt zijn met olie. Bak ze 10 minuten in de hete oven of barbecue (indirect).

Maak intussen het beslag voor de yorkshirepudding: meng de bloem, het zout, de eieren en de melk enkele minuten in een blender, keukenmachine of gewoon met de mixer, tot er een glad beslag ontstaat. Na ongeveer een minuut even het mengsel van de zijkant van de kom schrapen, zodat er geen bloem achterblijft.



Neem de schaal saucijzen van de barbecue of uit de oven en schenk het beslag eromheen. Zet de schaal in de oven of op de barbecue (indirect) en bak alles 30 minuten, tot het beslag goed gerezen en goudbruin is.

Als de saucijzen staan te bakken maak je de uienjus: smelt de boter of ghee in een pan. Voeg de uien met wat pezo toe en bak ze 8 tot 10 minuten op middelhoog vuur, tot ze zacht en glazig zijn. Af en toe roeren. Strooi nu de bloem erbij en roer enkele minuten. Je maakt nu een roux en die moet gaar zijn. Roer geleidelijk de bouillon erdoor en verhit alles tot het suddert. Voeg de mosterd, rode bessenjam en worcestershiresauce naar smaak toe. Laat het sudderen tot er een licht gebonden sauce ontstaat. Proef de jus en breng eventueel op smaak met nog wat pezo.

Als de saucijzen klaar zijn uit de oven of van de barbecue halen en enkele minuten laten staat. Serveer met de uienjus.



Eet smakelijk

(bron: Gordon Ramsays Pubfood).

Mac

Het ziet er minder erg uit, dan dat het klinkt Lourens  :-))
(en het gaat mij dan met name om het woord "Pudding"  X:-( )
Alleen van het woord draait normaliter mijn maag al om.

Maar dit zou ik wel aan durven om te proeven hoor.
Thx dat je dit wilde posten gozert  C00L

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Ceriel

Bedankt voor het delen. Komt op de lijst
Als het maar droog blijft....