Welke machines zijn er zoal in gebruik?

Gestart door Albert Gerritsen, januari 14, 2018, 10:19:31 AM

Vorige topic - Volgende topic

Albert Gerritsen

Zoals elders in dit forum beschreven ben ik ook begonen met thuis worst maken. Nu had ik de pech dat onze keukenmachine niet helemaal wilde wat ik in gedachte had en dus snel het loodje legde.

Ik ben heel benieuwd waar jullie zoal mee werken thuis en dan zowel om te malen, stoppen, maar vooral eventuele andere keukenmachines voor bv het maken van farce's of andere fijne degen.
Bij voorkeur reacties met foto.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Mac

Hoi Albert.

Om te malen gebruikte ik tot nu toe altijd een porkert no5
Sind 2 maandjes heb ik echter een (weet de naam zo snel ff niet) opzetstuk voor op mijn Kitchenaid.

Als stopbus heb ik een 5 of 7 liter stopbus. (nadeel van deze stopbus is de bolling onder de bus, waar wel een flink deel van de farce/ worstdeeg achterblijft)
Wat keukenmachine betreft ben ik sinds vorige maand een MagiMix rijker. (de Boch die ik daarvoor gebruikte was vanaf het eerste gebruik gewoon ruk  :-XX (mag ik dat zeggen?))

Ohh, heb nu zo ff geen foto's voor handen.
Probeer ik binnenkort wel ff te maken.

Mac

Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

MaartenP

Onlangs voor het eerst een verse worst gemaakt met een vriend. Dit hebben we gedaan met een met een Kitchenaid opzetvleesmolen die ik al om en nabij 10 jaar had liggen en nooit eerder gebruikt is. Dat ging gelukkig perfect, als vuller hebben we het Wateetons© Kitpistool-vulapparaat gemaakt en gebruikt. Dit werkt prima maar is geen langetermijnoplossing. Heeft iemand tips voor een een goede worstvuller ?

Tjoepie

Ik heb een Fleischwolf elektrische gehaltmolen en een Beeketal 5 liter stopbus, beiden bevallen goed. Verder nog een Philips keukenmachine die het op zich prima doet.

Ceriel

Porkert 8 voor het malen, een VidaXL stopbus (miskoop, zuiger al na een paar keer versleten. Hierdoor gaat er veel deeg langs), sinds kort een vintage-Dick 9 ltr opgeknapt en nog een elektrische gehaktmolen van de Makro.
Deze laatste maakt erg veel herrie en geeft veel warmte waardoor het vet versmeert.
Als het maar droog blijft....

BertM

Porkert 5-10 en 22 voor het betere handwerk  :-)))
Krefft R70 electrische vlees molen.
Kitchener vulbus 3 liter.
Vintage f-dick 12 liter vulbus voor de grote projecten  :-O.
Kitchen-add Blender en Kitchen-add Mixer.