Hoofdmenu

Hoi

Gestart door Phlurm, januari 14, 2018, 11:26:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Phlurm

Hoi,

Jan is de naam , 48jr en natuurlijk houden wij hier thuis van lekker eten.
wat is lekker eten? voor ons betekent dat vooral vers en goed op smaak, een stuk vlees het liefst van de q en een vissie uit de rookkast.
met een paar bbq's een rookoven en ruim 300 m2  groentetuin lukt dat prima!!  :-))

met enige regelmaat maken we ook wel verse worst.. rookworst .. een grillworst .. bacon en zelfs ham ..
maar we willen meer dat dat .. we willen meer soorten worst, kaas e.d zelf maken dus gaat ik aan de slag met het maken van een droogkast en fermentatie-kast en wil dat dit jaar realiseren.
ik zal alhier op dit forum een draadje maken als ik eraan begin.
zal nog wel ffkes duren hoor  M@D

gelijk maar een vraag .. ik heb al een klein koelkastje bedoeld voor fermentatie-kast
dus zoekende naar een grote zou ik van de ervaren bouwers willen weten of dat een koelkast moet zijn of dat het ook met een vrieskast kan? voor en nadelen

Greetz , Jan



Tjoepie

Welkom hier Jan. Veel leesplezier gewenst.

Volgens mij maakt het niet uit of je een vriezer of koelkast pakt, je gaat de thermostaat van de koel of vrieskast zelf toch niet gebruiken, want die vervang je door een thermostaat die je op temp in kan stellen.

BertM

Welkom hier Jan!

Ik zou voor een koelkast gaan, een vriezer is voor veel lagere temperaturen, dus je verdamper zal ook anders zijn.
Werk al jaren met een koelkast, en gebruik hem voor charcuterie en sinds kort ook voor kaas.
Beide tegelijk lijkt me erg lastig, maar heb daar nog geen ervaring mee.

Mac

Hoi Jan.
Welkom hier.
Ik zou ook voor een koelkast gaan.

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Ceriel

Als het maar droog blijft....