Kupertie's Droogkast

Gestart door Kupertie, februari 21, 2018, 05:00:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Kupertie

Ook ik ben begonnen met de bouw van een droogkast.
Na een aantal voltooide pogingen om worst te drogen in de schuur en op zolder waag ik de stap naar het bouwen van een droogkast. Een aantal discussies met m'n vriendin later gaf zij ook toe dat het beter is een droogkast te maken nadat ik zei dat ik alles anders weer op zolder zou gaan drogen. De vorige keren rook het hele huis er naar en zij zag dit blijkbaar niet meer zitten hahaha.

Maar goed de zoektocht naar de benodigde materialen en onderdelen was begonnen en heb de volgende koelkast op de kop kunnen tikken.


Ik dacht al mooi een luchtbevochtiger in huis te hebben tot ik er achter kwam dat deze te groot is :-((:
Dus maar verder opzoek gegaan naar alle onderdelen. Ik kwam na wat zoekwerk een lijst met onderdelen tegen gemaakt door Vogels78 via de volgende link http://www.charcuterie-worst.nl/forum/index.php/topic,345.0.html. Ik heb alle (na mijn idee benodigde onderdelen besteld via Ebay en wacht nu tot alles binnen is. Ik zag dat de leverdatums tussen half februari en april liggen dus ik moet even geduld hebben.

Zodra ik verder ga zal ik ook wat foto's maken en het een beetje proberen bij te houden zodat mensen mij waar nodig en willen kunnen bij sturen en tips geven.

Kupertie

Oké ik zie dat de foto van de koelkast mist, hoe voeg ik deze toe?

Ceriel

Citaat van: Kupertie op februari 21, 2018, 05:01:49 PM
Oké ik zie dat de foto van de koelkast mist, hoe voeg ik deze toe?
hier staat een uitleg, helaas werkt Photobucket niet meer. Ik gebruik zelf Imgur.
Als het maar droog blijft....

Kupertie

Dit is de koelkast met luchtbevochtiger waar ik het over had. Deze is helaas te groot. Ik zal even afbeeldingen zoeken van de overige onderdelen en deze ook weergeven.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk


Tjoepie

Mooi hoor, weer een droogkast erbij!  :-)

BertM


Kupertie

hallo mensen

In de afgelopen tijd zijn bijna alle onderdelen binnen gekomen en kan ik verder gaan met de bouw.

Alleen heb ik een vraag over de ventilator. Deze zal m.b.v. een timer om de zoveel tijd aan en uit gaan. kan ik de ventilator op volle snelheid laten draaien of is het verstandiger deze langzamer te laten draaien? en zo ja hoe krijg ik dit voor elkaar?

BertM

Ligt aan je ventilator grote.
Vaak zijn ze te groot en verplaatsen ze teveel lucht.
Een dimmer KAN dan een oplossing zijn, maar daar moet de ventilator wel geschikt voor zijn.

ralphknoops

Voor de fan heb ik een dimmer en ik kan hem via mijn Raspberry nog met een timer besturen. Op het moment staat hij maar op 1/4 ( van de dimmer) te draaien.
Ik heb wat bij conrad besteld, dit was de basis ervan:

https://www.conrad.nl/nl/pc-ventilator-akasa-ak-fn071-zwart-b-x-h-x-d-80-x-80-x-15-mm-919460.html
&
https://www.conrad.nl/nl/pc-fan-controller-aantal-kanalen-1-gelid-fc-mc01-b-871570.html

Dit kun je vervolgens weer aansluiten op een adapter en/of relais.