De Worst Story - Samuel Levie

Gestart door Mac, januari 23, 2016, 11:05:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

Mac



Titel: De Worst Story
Auteur: Samuel Levie
Uitgeverij: Nijgh & van Ditmar
ISBN: 9789038801025
Taal: Nederlands
Aantal blz: 281
Waar te koop: Vuur en Rook, Bol.com

De Worst Story is het verhaal van een vriendschap tussen drie jongens (Samuel, Geert en Jiri), zoals die is ontstaan in de loopgraven van het Amsterdamse horecaleven en in legendarische restaurants als Le Hollandais en Vis aan de Schelde.
Werken, feesten, lekker koken en de nodige chaos, dat is het recept.
Nadat ze veel ervaring hebben opgedaan in verschillende toprestaurants besluiten ze zich toe te spitsen op het maken van worst.
Geïnspireerd door hun helden Carlo Petrini (Slow Food), Dario Cecchini (de ultieme roosterkoning), Anthony Bourdain (koken is rock-'n-roll) en Diny Schouten (de pasteikoningin) trekt het driemanschap eropuit om hun charcuteriepassie naar het hoogste plan te tillen.
Via Parijs en Corsica reizen ze naar Italië, het walhalla van de worst, aangevuurd door hun liefde voor het varken, voor goed eten en voor avontuur.
Wanneer ze alle kneepjes van het worstmaken onder de knie hebben lanceren ze hun eigen bedrijf.
De passie voor lekker en duurzaam eten, hun politieke engagement en hun vriendschap blijken de ideale ingrediënten voor het zeer succesvolle merk Brandt & Levie.

De Worst Story bevat meer dan 80 unieke recepten om zelf worst te maken en te koken met worst.

Anders dan de meeste boeken over worst bevat het boek De Worst Story, dus niet alleen maar recepten, maar het verteld dus ook heel wat over het verhaal achter het ontstaan van Brandt & Levie.


Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Tallman

Dank je voor de samenvatting. Lijkt me een leuk boek om te lezen.
Kan je in het kader van "het boek bespreken" nog wat meer vertellen over hoe je het boek waardeert?
Hoe zijn bijvoorbeeld de recepten? Prettig leesbaar?
Dat zijn zaken die ik persoonlijk graag lees bij een boekbespreking. Als ik te veel eisend ben, moet je het zeggen hoor  :-XX.
Hoop binnenkort tijd te hebben om er zelf eentje te plaatsen.
Kenwood 050 - BBQ-stuf en een te kleine vriezer

Jaakke

Tallman +1

Eerste beschrijving trekt me wel aan maar ben ook wel benieuwd naar hoe het leest en of de recepten iets toevoegen.

Mac

Hang mij er niet aan op, maar ik zal eens kijken of ik binnenkort hier wat meer over kan vertellen.
Het boek ligt hier, dat is het probleem niet, maar meer iets met tijd, en ergens te kort aan hebben  W!nk

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Tallman

Kenwood 050 - BBQ-stuf en een te kleine vriezer