Hoofdmenu

Over charcuterie

Gestart door BertM, november 24, 2019, 09:53:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

BertM

Titel: Over charcuterie
Auteur: Meneer Wateetons
Uitgeverij: Carrera Culinair
ISBN: 978 90 488 4534 7
Taal: Nederlands
Aantal blz: 287
Waar te koop: wateetons.com

Na de boeken over worst is dit in mijn ogen een stapje hoger op de ladder: charcuterie.. In het Nederlands vleeswaren.. Bekt toch wat minder.
Wie de boeken "over worst" en "over rook" al in de boekenkast heeft staan zal gedeelten van dit boek herkennen, omdat de basis gelijk is, maar desalniettemin is dit boek een aanrader om naast deze boeken ook "over Charcuterie" aan te schaffen.
Behalve de basis kent dit boek delen over rauwe charcuterie, gekookte charcuterie, gedroogde worst en paté en terrine.
Ook wordt er een stukje trouble shooting behandeld, wat kan er mis gaan en hoe te verhelpen.
Verder staan er verrassende recepten in, tevens ook recepten van andere (bekende) slagers/worstmakers.
Het boek is technisch geschreven met de bekende meneer wateetons humor.
Ik heb in het voortraject mogen meelezen met meneer en natuurlijk staat ons forum er ook in ds misschien ben ik niet helemaal objectief  W!nk  maar ik kan dit boek zeer aanbevelen aan elke hobby charcuteriër.

piet.

Ik heb het boek inmiddels helemaal gelezen wat een mooi boek er staat heel veel in zeker voor een beginneling zoal ik .zoals je gewend bent van meneer nog leuk om te lezen ook met humor geschreven echt een aanrader.