Zelfbouw droogkast o.b.v. Raspberry Pi/Mycodo

Gestart door floriske.nl, september 07, 2018, 11:00:57 AM

Vorige topic - Volgende topic

BertM

Citaat van: floriske.nl op oktober 18, 2018, 11:25:08 AM

Ik twijfel nog steeds over de luchtbevochtiger, de medisana is de logische keus maar man wat is dat ding lelijk  :-)))

Meestal is de deur toch dicht

floriske.nl

Dat is waar  :-))) maar ik wil ook graag iets moois maken  W!nk

floriske.nl

#17
Inmiddels ook een koelkast gevonden.

Een wat hoger model van maar een paar jaar oud met een defect thermostaat (koelt continu) voor maar een paar tientjes op de kop kunnen tikken. Dat defect ga ik in dit geval geen last van hebben.

Edit: en de verwarming ben ik denk ik ook uit. Een heating pad lijkt me daar wel iets voor.

Misschien zelfs 2 stuks. Zodat ik op 2 vermogens kan verwarmen. Half vermogen bij kleine schommelingen en vol vermogen bij grote schommelingen.

floriske.nl

#18
Net de koelkast opgehaald. Het is een  Beko ss229020 (286 liter A+) van ca. 4 jaar oud geworden. Defecte thermostaat maar de compressor is niks mis mee. Voor 5 tientjes geen miskoop volgens mij. Koop je niks vergelijkbaars voor.

Verdient nog wel een liefdevolle schoonmaakbeurt W!nk

En ze zijn bij ingebruikname vergeten het piepschuim blok wat voor transport tussen de lekbak van de compressor en de kast zit te verwijderen. Daar heeft zich gezellig een familie groene schimmels op gehuisvest dus daar moet ik me ook nog op uit leven (als iemand nog goede tips heeft om die grondig te verwijderen hoor ik het graag) Dat is inmiddels verholpen met schoonmaak azijn en wat doorzettingsvermogen. De buitenzijde is ook weer spik en span. Nu de binnenzijde nog een keer.

floriske.nl

#19
Kleine status update: ik heb inmiddels bij de Ikea een paar RVS pannenrekken gekocht voor in de kast om e.e.a aan te kunnen hangen. Zijn precies even breed als de schappen van de koelkast en passen dus perfect.

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30111087/

Verder ben ik begonnen met het "kastje" waar de Raspberry-Pi etc. in komen. Kastje tussen aanhalingstekens omdat het eigenlijk een Kuggis opbergbox van de ikea is die ik op z'n kop gebruik  :-)L

In de deksel heb ik een plaatje wit multiplex gelijmd met daarin een zestal neodymium magneetjes gelijmd welke het geheel op z'n plek houden bovenop de koelkast. De multiplex plaat zorgt er voor dat ik op de andere zijde m'n elektronica kan monteren.

BertM


floriske.nl

#21
Wie weet heeft iemand anders er ook nog iets aan. Onze koelkast heeft ook dezelfde schap breedte dus ik vermoed dat dat wel enigszins standaard is.

Inmiddels wat foto's van de vorderingen mbt de elektronica inbouw:












Daarnaast inmiddels een luchtbevochtiger besteld, het is toch die van Aliexpress (Deerma F628) geworden omdat ik die simpelweg mooier vond dan de medisana. Nu maar hopen dat het geen miskoop is  Wh^^w

Ook heb ik via Marktplaats een Porkert 8 gekocht voor een tientje. De foto's zagen er veelbelovend uit, nu maar afwachten wat er binnen gaat komen  Sw@t

En de worstbijbel heb ik ook maar vast aangeschaft. Tot nu toe met plezier in zitten lezen C00L (ook al wil ik straks beginnen met Pancetta volgens de interactieve workshop hier op het forum) lijkt me goed om vast zoveel mogelijk informatie opslurpen W!nk

floriske.nl

Helaas blijkt dat van m'n koelkast hoogstwaarschijnlijk niet de thermostaat defect is maar dat er een koeltechnisch lek in het koelsysteem zit.

Hierdoor wordt niet de gehele achterwand meer goed gekoeld omdat de compressor niet genoeg druk opbouwt maar alleen het bovenste deel. De thermostaat voeler zit halverwege de achterwand en slaat daardoor niet meer af.

Hij koelt nog wel maar de vraag is hoe lang nog.

Gelukkig was de verkoper zeer schappelijk en heb ik een deel van de aanschafprijs terug gekregen.

Inmiddels al iets anders op het oog. Vanavond even bellen.

floriske.nl

Vandaag een andere koelkast opgehaald. Poging 2  :-XX

Ditmaal een Whirlpool WM1510W. Door overlijden slechts ca. 2 jaar gebruikt. Iets kleiner maar even hoog als de vorige ... alleen helaas wel net iets smaller waardoor de RVS ikea rekjes te breed zijn maar daar valt wel een mouw aan de passen. Het kunststof is verder wat vergeeld door de zon maar daar wordt de werking niet minder van.

Laten we hopen dat deze nog een lang leven beschoren is  W!nk

BertM


floriske.nl

Ach ja, kan gebeuren en gelukkig was de verkoper heel schappelijk.

De nieuwe staat inmiddels al een paar dagen proef te draaien en doet het vooralsnog prima dus lijkt er op dat het hiermee goed moet komen.

M'n luchtbevochtiger komt als het goed is komende week binnen maar ik wacht verder nog op een aantal belangrijke zaken die naar mijn zin al te lang onderweg zijn (o.a. het breakout board voor de R-Pi). Maar hopen dat die ook snel komen.

Voor de verwarming twijfel ik nog steeds tussen keramische lampen of heat pads dus daar moet ik 1 dezer dagen ook maar eens een beslissing in gaan nemen. 

ralphknoops

Nice!

Ziet er goed uit allemaal! Bent goed bezig!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

floriske.nl

#27
Thx! Het vordert langzaam maar gestaag (iets met weinig tijd)

Op Facebook ben ik wat vlotter met foto's van de vorderingen maar zal ze hier ook meteen even aanvullen:

LCD Ingebouwd in de behuizing (gat is met de hand gemaakt en niet netjes genoeg naar m'n zin dus daar ga ik nog wat mee doen in een later stadium):


Luchtbevochtiger:


R-Pi breakout/stuurkast bekabelen:



Tjoepie

Wauw, die bedrading ziet er heel erg netjes uit zeg!!! Supermooi  L0ve

ralphknoops

Damn je werkt heel netjes. Chapeau!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk