Zelfbouw droogkast o.b.v. Raspberry Pi/Mycodo

Gestart door floriske.nl, september 07, 2018, 11:00:57 AM

Vorige topic - Volgende topic

floriske.nl

Het was even priegelen maar ze zitten op hun plek:






Tjoepie


BertM


floriske.nl

#108
Het zijn Neutrik PowerCon outlets. Ze zijn er ook in het blauw als inlets.

https://www.neutrik.com/en/neutrik/products/powercon/powercon-20-a

floriske.nl

#109
Voor de vorm ook even de bijbehorende connector aan de kabel van de bevochtiger gezet.

Wij hebben op het werk het "oude" type connector met blauwe tule op voorraad, de nieuwe grijze is eigenlijk mooier in dit geval maar we doen het maar met wat voorhanden is  W!nk


floriske.nl

De eerste onderdelen voor de breakout boards vandaag binnen gehad. De stacking headers voor de Raspberry Pi. Hopelijk volgt de rest ook snel. Chinees Nieuwjaar heeft de levertijden geen goed gedaan bij Aliexpress  Wh^^w


BertM

Tja, chinees nieuwjaar is 2 weken bij de familie...

floriske.nl

En groot gelijk hebben ze, het is alleen niet goed voor de levertijden van Aliexpress  W!nk

Fredrossi

Over chinees gesproken....  :-)
Ik ben maar weer begonnen met alles opnieuw te solderen, ik denk dat daar een deel van mijn probleem ligt (kon ik het maar lassen ipv solderen  W!nk )

Op je aansluitschema gaat je paarse kabel van gpio23 en blauwe van gpio22 naar de resistor, maar ik zie geen soldeerverbinding getekend. Ik neem aan dat dat wel de bedoeling is? Of lees ik je schema verkeerd?
Doe mar normaal, ik ben al gek zat.

floriske.nl

#114
Dat is inderdaad wel de bedoeling. De gpio's die je voor RPM uitlezing gebruikt moeten via een 1K pull up weerstand naar 3.3V verbonden worden. Anders werkt je rpm uitlezing niet. 'Paars' zit dus aan de ene weerstand, 'blauw' aan de andere. De andere zijde van de weerstanden zit aan 3,3V.

PWM moet via de level shifter op IO18. De PWM draad aan de HV1(5V) zijde en IO18 aan de LV1(3,3V) zijde

Fredrossi

#115
Weer een stukje verder! Ik wil je topic niet vervuilen, maar ik wil het allemaal zo graag werkend hebben!
Bedankt, ga ik weer aan de slag  C00L
Doe mar normaal, ik ben al gek zat.

floriske.nl



Helaas zijn de connectoren niet allemaal helemaal dezelfde kleur maar goed, voor die prijzen nemen we dat maar voor lief  W!nk

floriske.nl

#117
Citaat van: Fredrossi op maart 09, 2019, 03:57:40 PM
Weer een stukje verder! Ik wil je topic niet vervuilen, maar ik wil het allemaal zo graag werkend hebben!
Bedankt, ga ik weer aan de slag  C00L

Dit is mijn eerste versie van het blokschema, nog van voor ik het breakout board aan het schema toegevoegd heb.

Het relais en LCD gedeelte heb ik later ietwat veranderd maar het fan gedeelte is hetzelfde gebleven. Wellicht dat je hier nog wat extra ondersteuning aan hebt voor wat betreft Hoe de fans schematisch aangesloten zitten.

https://www.dropbox.com/s/kq9ysiqc0diou58/Blokschema.pdf?dl=0

floriske.nl

#118
Alleen de weerstanden nog



1 kleinigheidje in het ontwerp: de silkscreen van de relais connectoren is niet goed meer te lezen omdat ik me daar vergist heb (hetzelfde geplaatst als bij de haakse connectoren maar had net iets anders moeten staan) maar dat is puur optisch en doet niets af aan de werking.

M'n soldeer skills zijn ook wat roestig maar het is goed gekomen  W!nk

floriske.nl

#119
Testfit op de R-Pi is alvast veelbelovend.



Zoek de verschillen  :-))) het doet hetzelfde maar ziet er toch wat anders uit  W!nk



Nog even de juiste maten spacers er bij zoeken.

Edit: uiteraard is de juiste lengte (13mm) voor tussen de R-Pi en het breakout board niet verkrijgbaar in nylon, dan maar 15mm en inkorten. Omdat het op het breakout board vrij krap is qua printsporen rondom de bevestigingsgaten is metaal tussen de 2 pcb's geen optie.

Voor onder het relais bord en de R-Pi bestel ik wel metalen en dan meteen in 2 verschillende lengtes om het hoogteverschil tussen relais bord header en breakout board contra header precies goed op te kunnen vangen zodat deze naadloos op elkaar aansluiten.