Zelfbouw droogkast o.b.v. Raspberry Pi/Mycodo

Gestart door floriske.nl, september 07, 2018, 11:00:57 AM

Vorige topic - Volgende topic

floriske.nl

#120
Het resultaat wordt uiteindelijk een breakout board wat ik rechtstreeks op m'n relais bord kan steken (alleen de 5V voeding gebeurd nog met 2 draadjes.

Ruwweg zoals dit (nu nog even vlug los in elkaar gestoken).





Mensen die hetzelfde relais bord gebruiken kunnen dit dan dus ook zou doen en voor anderen zijn de schroef connectoren bovenop bedoeld zodat ook andere relais bordjes eenvoudig aan te sluiten zijn.

P.s. geen idee waarom de bovenste foto op z'n kop weergegeven wordt. Het origineel staat wel goed.

robbierut

Fixed it for you.




Verder blijf ik dit project met belangstelling volgen, ik heb nog steeds alle onderdelen liggen, moet binnenkort echt eens beginnen met bouwen :)

floriske.nl

Haha, thx  :-))) zal wel iets met hosten vanuit dropbox te maken hebben gok ik. Nog geen zin gehad om 't uit te zoeken.


floriske.nl

 :-))) zie net dat je de foto (waarschijnlijk per ongeluk) ook gespiegeld hebt  W!nk kon de camera hoek al niet plaatsen

robbierut

Citaat van: floriske.nl op maart 10, 2019, 10:18:46 PM
:-))) zie net dat je de foto (waarschijnlijk per ongeluk) ook gespiegeld hebt  W!nk kon de camera hoek al niet plaatsen

Haha zo beter?


Ik had hem even verticaal gespiegeld in photoshop, maar niet horizontaal. Nu beide.


Tjoepie


floriske.nl

#127
Thx! Ben ook zeer tevreden over het resultaat (ondanks het kleine 'foutje' mbt de niet goed leesbare silkscreen.

Hopelijk snel eens testen. Weerstanden zijn nog niet binnen en mijn kast is verre van af  :-)L

Als alles werkt gaan er 8 in de verkoop als bouwpakketje. De prijs (om de gemaakte kosten te dekken) zal ongeveer € 12,50 per stuk worden gok ik.

Daarna ga ik ze zelf niet meer bij laten maken maar ik zal sowieso alle bestanden hier op het forum delen voor de liefhebbers die evt. zelf een pcb willen maken of evt. verder willen borduren op mijn ontwerp.

BertM

Ik durf geen foto van mijn kast meer te plaatsen...

floriske.nl

Het belangrijkste is wat je er mee doet Bert!

In mijn geval is dat vooralsnog 'niks'  :-XX

floriske.nl

#130
Zojuist mezelf uitgeleefd op de bekabeling van de compressor en de 4 aderige kabel (fase, nul, aarde en schakeldraad voor de compressor) hiervoor samen met die van de 2 aansluitingen voor de bevochtiger en verwarming netjes vastgezet naar boven toe.

Zoals ik het nu uitgevoerd heb komt het relais voor de koeling in serie te staan met de thermostaat en ga ik hiervoor het NC contact van het relais gebruiken zodat indien mycodo uitvalt de thermostaat blijft werken.

Door niet de hele koelkast aan en uit te schakelen maar in serie met de thermostaat hoeft het relais alleen de stuurstroom van het startrelais van de compressor te schakelen en niet het gehele vermogen van de compressor. Het lampje en de deur schakelaar ga ik separaat opnieuw bekabelen zodat dit ook blijft werken (zit normaal op dezelfde voedings draad als de thermostaat).

Ik heb de aders die het relais gaat schakelen even rechtstreeks doorverbonden en de koelkast werkt gelukkig nog na al mijn geknutsel W!nk Deze staat nu even tijdelijk op de warmste stand van de thermostaat te draaien met een thermometer er in om te kijken wat de koelkast doet qua temperatuur op deze stand. Dan heb ik een idee wat de kast gaat doen qua temperatuur als mycodo uitvalt.




BertM

Ik zie een flesje...
Heb je de afvoer van de kast rechtstreeks in het flesje laten lopen?
Normaal loopt de afvoer in het bakje boven op de compressor, dit is om de compressor te koelen. Moet je denk ik even rekening mee houden.

floriske.nl

Dat 'flesje' is de aanloop condensator W!nk het bakje op de compressor zit er gewoon op

Tjoepie

Citaat van: floriske.nl op maart 19, 2019, 08:12:15 PM
Als alles werkt gaan er 8 in de verkoop als bouwpakketje. De prijs (om de gemaakte kosten te dekken) zal ongeveer € 12,50 per stuk worden gok ik.

Zet mij maar op het lijstje voor 1 stuks  W!nk

BertM

Citaat van: floriske.nl op maart 22, 2019, 10:47:39 AM
Dat 'flesje' is de aanloop condensator W!nk het bakje op de compressor zit er gewoon op
Chips, toch mijn bril op zetten de volgende keer