Zelfbouw droogkast o.b.v. Raspberry Pi/Mycodo

Gestart door floriske.nl, september 07, 2018, 11:00:57 AM

Vorige topic - Volgende topic

floriske.nl

@Tjoepie: zal ik doen, hopelijk komen m'n weerstanden snel binnen anders ga ik ze ergens anders bestellen. Wil onderhand wel eens testen of het werkt

@Bert: kan me wel iets voorstellen bij je vergissing, zeker met die gedraaide foto  W!nk

Tjoepie


floriske.nl

Vandaag tussendoor even de deurschakelaar en lamp opnieuw bekabeld zodat deze blijven werken zoals het hoort na mij eerdere aanpassingen.


floriske.nl

Eindelijk heb ik m'n spullen compleet om weer verder te kunnen.

Nu alleen nog tijd vrij zien te maken  :-XX

Ik heb twee AM2302's liggen. Die ga ik denk ik op 2 verschillende posities monteren om eens te kijken wat de RV verschillen zijn op verschillende plaatsen. Niet omdat het moet maar omdat het kan  W!nk

Wat zou de meest optimale plek voor de sensor zijn? Zo dicht mogelijk bij de producten lijkt me...

floriske.nl



Omdat ik de standoffs, schroefjes en weerstanden voor de breakout boards ook eindelijk binnen heb kon ik mijn eigen breakout eindelijk goed monteren. Wonder boven wonder bleek ik alles goed uitgemeten te hebben  Wh^^w

ralphknoops

Wow. Wegens drukte even niet meer op het forum gekeken maar weer zeer mooie vorderingen.

Ik heb ook wel interesse in zo'n boardje, echt vet gemaakt man!

floriske.nl

Thx. Ik hoop op korte termijn e.e.a. te kunnen testen. Als alles blijkt te werken ga ik prototype v2 laten maken waar het layout foutje uit is en setjes maken.

floriske.nl

De 'houder' voor m'n terrarium lamp is ook zo goed als klaar.

Men neme een goedkope LED down light, knutselt wat en voilà







Op de laatste foto ligt de 30W PTC Heater die ik ook wil gaan testen er langs. Ik ben benieuwd wat het beste resultaat biedt.

caeyers

Gaat een luxe kast worden .

Knap werk! Ben benieuwd naar de testrun.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

floriske.nl

#144
Citaat van: caeyers op april 26, 2019, 10:40:04 AM
Gaat een luxe kast worden .

Knap werk! Ben benieuwd naar de testrun.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Luxe dat valt wel mee hoor, vooral eentje waarvan de bouw lang geduurd heeft  :-)L

Citaat van: floriske.nl op januari 10, 2019, 01:30:28 PM
...

helaas bleek de rechter wand van de koelkast 3 à 4mm dunner te zijn dan de linker wand. En ik heb mijn pvc vulringen natuurlijk gemaakt op basis van de linker wand :-(

De inlet fan steekt nu dus een paar mm te ver naar binnen en dat ziet er wat minder fraai uit.

De ring zit al muurvast dus die ga ik er niet meer uit halen. Maar ik heb er al iets anders op bedacht. Wordt vervolgd ...

Dit "foutje" heb ik inmiddels verholpen met m'n bovenfrees en een gemodificeerde schijffrees die ik nog had liggen.



Foto's van het uiteindelijke resultaat volgen nog.

floriske.nl

#145
Zie hier het resultaat van mijn freeswerk: een fan die tenminste mooi vlak ligt met de wand.



Zoals jullie kunnen zien heb ik ook de kabel voor 1 van de AM2302's op z'n plek zitten inmiddels. Hiervoor gaat een collega nog een mooi wit behuizinkje 3D printen.

Verder heb ik wat RVS bevestigingsmateriaal besteld. Onder andere m4 bouten en hulsmoeren om de fans vast te zetten en deze aan beide zijden van een rooster met filter te kunnen voorzien.





http://


BertM


floriske.nl

Thx, ik heb net zoveel plezier aan het bouwen als hopelijk straks aan het gebruiken W!nk

Tijd vrij maken is het grootste issue  :-XX

floriske.nl

Inmiddels heb ik de kabel voor de tweede sensor en roosters voor de inlet ook op hun plek zitten.



M'n collega is ondertussen bezig met de sensor behuizingen. Ik ben benieuwd.

floriske.nl

#149
Zo, gisteren eindelijk weer eens wat meters kunnen maken  C00L

De eerste koelkast die ik aangeschaft had, maar helaas niet goed bleek, had een metalen bovenkant. Daarom had ik in de bodem van mijn elektronica box magneten gemaakt om deze aan de bovenzijde te "bevestigen".

De nieuwe koelkast heeft een kunststof bovenkant dus daar moest ik iets anders voor verzinnen. Ik heb nu het geheel met 6 schroefjes vanuit onder vastgezet.





De kunststof bovenzijde heeft verder als voordeel dat alle kabels er onderdoor kunnen uit het zicht. Daarom heb ik 3 kabeldoorvoeren gemaakt in de bodem van de elektronica behuizing



Vervolgens de "kabelboom" op orde gemaakt (de potlood lijnen zijn een hulpmiddel om aan te geven waar ik "veilig" de kabels neer kon leggen)



En de kabels doorgevoerd inclusief die van de voeding/compressor en aansluitingen voor de bevochtiger en verwarming aan de achterzijde van de kast. Daarna kon de hele bovenzijde terug op z'n plek.