Hoofdmenu

Robbert

Gestart door Robbert, februari 17, 2019, 05:30:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Robbert

Hallo allemaal,

Hoe ik precies op het idee ben gekomen om mij in worst, pate en charcuterie te interesseren weet ik niet, misschien is het de nieuwsgierigheid om te weten hoe dit alles wordt gemaakt wat ik elk weekend eet.  ongeveer een half jaar geleden heb ik spontaan het boek 'worst, pate en andere charcuterie uit de franse keuken' van Jane Grigson gekocht en bladzijde voor bladzijde uitgeplozen en heel veel theorie geleerd. Ik ben vervolgens begonnen met een paar pate's te maken. De eerste was goed mislukt (veel te lang gebakken), maar daarna ging alles stukken beter. Zeker met de vleesmolen die ik op de tefal keukenmachine kan monteren. De pates smaken heerlijk op het vers gebakken desembrood van mijn vriendin.

De volgende stap waren de worsten. Het eerste begin was toch wel spannend, dus een workshop gevolgd bij slager Kees Janson. Een geweldige dag waarbij we een halve Duke of Berkshire hebben uitgebeent en vervolgens verse en droge worsten gemaakt. Einde van de dag gingen we met een doos vol vlees, droge en verse worsten naar huis. Nu heb ik de smaak te pakken, hangen de worsten in de kelder en willen we deze nog voller hangen met van alles en nog wat.

Ik heb al wat kunnen lezen op het forum en hoop hier de komende tijd veel van te kunnen leren en ook mijn ervaringen te kunnen delen.

Tjoepie

Welkom op dit mooie forum Robbert. Heel veel worstplezier gewenst!  :-)

BertM

Welkom Robbert!

Het boek van Jane is een top boek ondanks dat het al redelijk oud is, misschien iets veranderen aan de zoutgehaltes.
Een workshop is top begin voor deze hobby, nu is het meters maken om ervaring op te doen.

Veel plezier hier en post wat mooie producten hier.

Mac

Gezellig dat je je hebt aangemeld Robbert.
Welkom

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url