Hoofdmenu

Eigen droogkast

Gestart door michielsn, februari 19, 2019, 09:31:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

michielsn

Hallo,
Omdat ik nieuw ben op dit forum en niet helemaal thuis ben in de elektronica ben ik opzoek naar wat inzichten. Via via heb ik deze koeling weten te bemachtigen die ik wil gaan ombouwen.
Deze kast kan ingesteld worden tot maximaal 12 graden en heeft 2 ingebouwde ventilatoren die constant blazen.
Hoe kan ik nu het beste te werk gaan?



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

BertM

Dat is een mooie kast.
12 graden is een goede temperatuur, ik zou de fans afkoppelen en eentje achter een timer zetten zodat hij bv 1 keer per uur een minuutje draait.

michielsn

Dank je Bert dat is duidelijk. Zal ik naast het plaatsen van de luchtbevochtiger nog een uitlaat gat maken? En zal ik deze dan boven of onder maken?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

BertM

Ik zou het eerst eens zo proberen.
Heb zelf ook een koelkast met interne fan en geen gat naar de buitenkant en dat gaat al jaren goed.
Elke dag even de deur opendoen voor wat frisse lucht werkt voor mij goed.

IvarB

Dat is een hele mooie kast

michielsn

Inmiddels toch al wat vooruitgang geboekt afgelopen dagen alle kabels aangelegd en weggewerkt




De aansluiting gemaakt voor de bevochtiger en de keramische lamp



En een poging gedaan om de controllers in te bouwen maar helaas is de bak gesneuveld. Morgen meer even langs Ikea voor zo'n mooie witte.



Verder nog een extra temperatuur regelaar besteld en een dimmer om de warmtelamp aan te sturen. Ik heb gemerkt dat de koeling niet voldoende aanslaat waardoor de RV teveel oploopt.
Al met al veel gedaan en geleerd mede dankzij de vele berichten hier en de reactie op FB.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

BertM

Waar staat je kast?
Als hij bij deze temperaturen in de schuur staat zal hij niet optimaal werken, maar gaat dat beter als de temperaturen boven de 10 graden komen.

michielsn

Hij staat inderdaad in garage. Ik mag hem van de baas nergens anders zetten


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

BertM

Het koelmiddel werkt onder de 10 graden niet zo goed meer en kan in de verdamper niet goed verdampen, daardoor daalt de capaciteit.