Worststopper van aliexpress

Gestart door BartP, juni 07, 2019, 02:47:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

BartP

Op dit moment gebruik ik de kitchenaid om het vlees te verkleinen en de worst te vullen met de daarop passende worsthoorn.
Nu wil ik eigenlijk overstappen naar een vertical vulbus(tenminste, ik lees dat een verticale fijner is dan een horizontale). Maar ik vind ze nog best wel prijzig, snel al dik boven de 100 euro..

Op aliexpress heb ik goedkopere gezien, zo rond de 40-50 euro. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld deze: https://tinyurl.com/y4xah6dn ?
Of hebben jullie andere goede opties voor vulbussen?

Alvast bedankt voor jullie tips/advies!

Bart

BertM

100 euro is nog niet veel voor een vulbus.
Ik heb deze voorbij zien komen en de resultaten zijn erg verschillend: van bagger tot goed mee te werken.

Goedkope bussen hebben vaak slechte maatvoering en daardoor afdichting met als resultaat dat je worstdeeg er aan de bovenkant uitkomt ipv onder door je vulpijp.
Wil je af en toe een worstje maken dan zou het kunnen werken, maar wil je serieus bezig zou ik toch doorsparen en bv voor maxima of beeketal gaan. Ja, ze zijn duurder maar er is niets zo erg dan met frustratie worst proberen te maken.

Nadeel van hulpstukken zoals je die kunt kopen op bv een kitchenaid is dat deze doordat ze electrisch zijn toch veel warmte in je worstdeeg stoppen met als gevaar  dat je vet smelt en daardoor je darm dichtslaat. Hierdoor kan je worst niet drogen.


BartP

Bedankt voor het advies Bert, ik zal dan inderdaad doorsparen voor een echte vulbus. Het opzetstuk van de kitchenaid werkt wel ok, maar je merkt inderdaad dat het vullen minder gaat als alles warmer wordt.

BartP

Na wat wikken en wegen toch voor de Beeketal BT03 gegaan.
Het werkt echt fan-tas-tisch, ik zou het iedereen zonder twijfel aanraden.
Gisteren gelijk 4 kilo gemaakt(2kg verse worst en 2kg om te drogen) en het was gebeurd in een handomdraai(letterlijk en figuurlijk;)).
Nu hopen dat we het ook terug gaan zien in de structuur van de worst!

Dus mocht je dit lezen en je twijfelt over om een worststopper te kopen, niet twijfelen en voor een (machine zoals) de Beeketal BT03 gaan.

BertM

Daar ga je nog veel plezier van hebben