Even een stukje copy/paste uit mijn zelfbouw topic om deze vitrine af te trappen:
Nu de kast 'klaar' is wordt het uiteraard tijd om wat lekkers te gaan maken.
Ik ga beginnen met een Pancetta en Coppa volgens de recepten hier op het forum.
Daarbij al meteen mijn eerste 'foutje'gemaakt, ik heb namelijk het zakeind voor de Coppa al besteld terwijl het nog een week of 8-9 duurt voordat ik deze nodig heb geen ramp maar was nog niet nodig geweest.
Anderzijds heb ik 'Over charcuterie' van Meneer Wateetons meebesteld dus kan ik weer aan het lezen
Inmiddels het vlees opgehaald en de kruiderij klaar staan.
De procureur voor de coppa ziet er super uit maar het buikspek voor de pancetta vind ik eigenlijk wat te dun. Ik denk dan ook dat ik daar maar een pancetta rol van maak ipv 'm zo in de kast te hangen.
Straks de hele boel in de kruiden zetten, vacuüm in de koelkast en dan zijn we officieel los

1 ding wat ik net zag is dat op mijn zak colorozo 28-4-19 als exp. date staat. Nu weet ik dat je de houdbaarheidsdatum van zout ook met een korreltje zout moet nemen maar hoe zit dit met nitriet?
Deze ronde durf ik er sowieso nog wel mee aan maar ik vraag me dus af of ik deze zak voorlopig ook gewoon kan blijven gebruiken.