Tjoep's droogkast automatisering (met mycodo)

Gestart door Tjoepie, mei 08, 2017, 10:13:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tjoepie

#15
Al zeer lang niet meer aan de kast gewerkt, druk met van alles. Maar nu de smaak weer te pakken.
Alles compleet gemaakt en ingebouwd in een Kuggis bak van de Ikea (let niet op de kabelrommel, eerst alles werkend gemaakt, nu nog even fatsoeneren :) ). Hier even snel een paar foto's. Nu nog op de koelkast aansluiten, dat ga ik proberen van het weekend te doen.










Tjoepie

Alles ingebouwd en aangesloten, nu aan het spelen met de pid instellingen. Alleen met de humidity helaas, want ik heb mijn terrariumlamp laten vallen  :-(
Bij mijn bierbrouw maat heb ik nog een reserve liggen, die haal ik morgen even op en dan kan ik ook met de temp pid spelen.

floriske.nl

Goed bezig! Bekende bak waar je alles onbebouwd hebt  W!nk

PowerCon heb ik ook nog aan zitten denken (werk zelf bij een AV bedrijf) maar vanwege de ruimte toch gekozen voor railklemmen.

Hoort eigenlijk wel de grijze variant te zijn als je ze als outlet gebruikt (blauw is inlet, grijs is outlet maar I'll see it through the fingers  0:-)  Sm*g

Tjoepie

Grijs, dat wist ik niet  Sw@t
Ik laat ze toch maar zo  :-))

Idee voor die bak kwam inderdaad bij jou vandaan, goed idee.

De koelkast staat alleen in de garage en dat is op het randje qua wifi bereik, dus de verbinding is niet je van het. Daar moet ik nog iets op verzinnen. Nu met autotune pid aan het spelen.

Tjoepie

Alles aangesloten en werkend. Wifi accesspoint wat verplaatst en nu is de verbinding redelijk. Voor temp en humidity een pid autotune gedaan en nu laat ik hem tijdens de kerstdagen draaien om de resultaten in de gaten te houden. Ben heel benieuwd hoe het gaat, tot nu toe ziet het er goed uit.
Wordt vervolgt  :-)))

floriske.nl

Je bent een stuk sneller dan mij zie ik wel C00L
Hier komt het er vaak niet van om aan de kast te werken.

Ben benieuwd naar de autotune functie. Kan zomaar een hoop werk besparen.

Tjoepie

Sneller valt tegen hoor, had ruim een jaar niks gedaan aan mijn kast en toen pas afgemaakt.
Autotune functie ben ik nog niet tevreden over zelf. Ff mee puzzelen nog.

Tjoepie

Wifi verbinding bleef waardeloos, dus maar een extra wifi accesspoint opgehangen in de garage, nu vol bereik. De kast is tijdens de feestdagen gebruikt als bierkoelkast, dat ging prima.


Maar zoals in mijn Vitrine al te lezen, moest het bier plaatsmaken voor een panchetta :)


Kijken of de temp en hum nu lekker stabiel blijven.

Tjoepie

Hij draait nu sinds zondag met een panchetta erin en de grafieken zien er prima uit. Ik kan nog wel wat finetunen met de PID's, maar voor een eerste setup ben ik tevreden  :-)


BertM

Mooi hoor.
Ben benieuwd hoe hij gaat regelen met een kast vol worst

floriske.nl

Ziet er goed uit!

Daar hoef je niet heel veel meer aan te finetunen zo te zien.

Mac

Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

floriske.nl

Sorry dat ik je topic even kaap  :-XX maar ik vroeg me af of je eventueel je huidige Temp en RV PID settings eens zou kunnen/willen delen?

Ik weet het, geen kast is gelijk maar dan heb ik iets van een uitgangspunt. Ik heb al wat met autotune zitting priegelen maar die lijkt niet te werken, de outputs worden niet geschakeld tijdens de autotune dus de waarden die er uit rollen kunnen nooit kloppen  :-(

Bart99

Citaat van: Tjoepie op mei 12, 2017, 02:04:36 PM
Gelukt  Sm*g

Via de volgende link kunnen jullie het image downloaden: https://tjoep.stackstorage.com/s/X5femSfFZs3HIkS

Dat image kan je met het programma Win32diskimager (https://sourceforge.net/projects/win32diskimager/) op een (8Gb of grotere) SD kaart zetten en in je Raspberry Pi stoppen.



Ik ben zeer geinteresseerd in de instellingen die jij gemaakt hebt en zou graag de stackstorage image downloaden. Maar die lijkt niet meer actief te zijn. Is er een andere manier?

MVG
Bart