Hoofdmenu

Hoi hoi

Gestart door Divadio, december 31, 2019, 07:23:07 AM

Vorige topic - Volgende topic

Divadio

Hallo allemaal,
Mijn naam is David, de Bourgondische levenstijl die heb ik al even. Maar het zelf maken van vleeswaren is dit jaar pas gekomen. Ik rook al een paar jaar paling, zalm etc. Maar dit jaar voor m'n verjaardag de worsrbijbel gekregen en over Charcuterie. Deze had ik bijde in 3 dagen uit gelezen.

Omdat ik nog geen droog kast had heb ik eerst maar een aantal verse worstjes gemaakt, venkelworsten. Ook de grillworst geprobeerd, de face was geweldig, maar ik zoek nog een goede dry rub voor er over.

Omdat er bij ons in Zeeland veel hazen zitten (droge zomer), en een maat lagaal een proppeschieter heeft heb ik een aantal hazen in de vriezer. Voor kerst ook een heerlijke terrine gemaakt.  Het charcuterie hartje van mij is wel gaan kloppen.

Daarom deze week voor een leuke prijs een wijnkoelkast op de kop getikt. Volgens mijn met een compressor. Ik heb er niet heeel voor verstand van, maar deze moet dus nog wel een beetje gemodificeerd worden naar droogkast. Daarna lekker aan de hamachtige recepten beginnen.

Thx al voor al de info! Dit is echt geweldig z'n forum!

Greetz David

BertM

Welkom David!
Veel plezier met je nieuwe hobby!

valk03