geventileerde koelkast vs statische koeling

Gestart door wrc1, januari 22, 2020, 02:06:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

wrc1

Voor mijn projectje loop ik meteen tegen een probleempje aan. De meeste (denk ik toch) hebben een gewone keuken koelkast voor een droogkast maar ik heb een koelkast met een glazen deur (zo een coca cola koelkast).



Hierin zit een grote ventilator bovenaan om de koude te verspreiden in de koelkast. Hier lees je de uitleg over geventileerde koelkast. https://www.horecarama.nl/blogs/nieuws/een-statische-of-geventileerde-koeling-wat-is-het/

Zijn er mensen die ook zo een koelkast hebben als droogkast ? Hebben jullie de ventilator uitgezet ? Koelt de koelkast nog zonder ventilator ? Als die ventilator aanslaat met de koeling dan is er veel luchtstroom kan dit kwaad ?

Het is geen probleem om de ventilator uit te schakelen maar dan moet ik eerst de bovenkant loshalen van de koelkast en misschien hebben er hier een paar mensen al hetzelfde probleem gehad en kunnen ze me helpen.

alvast bedankt

valk03

Er zijn ongetwijfeld mensen die hier meer verstand van hebben dan ik maar als ik het goed lees zou je de ventilator uit kunnen zetten. Hij blijft koelen.

Ik denk ook dat de ventilator teveel power heeft en dat is volgens mij niet wenselijk. Ik heb een klein ventilatortje in mijn droogkast gebouwd maar die staat redelijk laag. De luchtverplaatsing is niet heel erg groot.

BertM

Ik heb zo een koelkast met een interne ventilator.
Die van mij werkt gewoon tijdens de koeling en zorgt voor de luchtverplaatsing.
Geen problemen mee gehad de afgelopen jaren.