Hoofdmenu

even voorstellen

Gestart door Dirk1979, januari 26, 2020, 06:28:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dirk1979

geachte mede forum leden,

Ik ben Dirk, een hobbyslager die in december 2019 de workshop droge worst maken heeft gevolgd bij  '' meneer wat eet ons''
Hiervoor was ik thuis al aan het experimenteren met kruiden specerijen en marinades voor sate, spareribs, zeeuws spek en zelf rollades maken van procureur, daarnaast wil ik me nog gaan bezig houden met het maken van grillworst en leverworst  en nog meer bezig zijn met marinades in combinatie met het vacumeren van vlees.
ook wil ik graag experimenteren met diverse samenstellingen van vlees en kruiden specerijen om er droge worst van te maken alleen het ontbreekt me helaas nog aan een klimaat/droogkast.
Misschien bijdehand alleen ik heb gelijk een paar vragen.

Hoe fermenteren jullie droge worst? constante temperatuur met gevacumeerde droge worst sousvide? of een E nummer erin?

Is er hier op het forum iemand die mij kan/wil helpen bij het maken van een droog klimaatkast voor de te drogen worst?

Vriendelijke groet Dirk.

BertM

Welkom Dirk!

Als je nitrietzout als E nummer ziet dan is het ja, droge worst wil je niet maken zonder nitriet.

Fermenteren kan idd sous vide, of in een koelbox er zijn zoveel mogelijkheden.

Forumlid Floris heeft een kast te koop staan, en voor dat bedrag kun je hem bijna niet zelf maken