In het kader van "een uurtje eerder opstaan, een uurtje later naar bed en de dag duurt 26 uur" ben ik druk bezig met het maken van een rijpingskast op basis van MyCodo, een Raspberry Pi 3B+ en het door
@floriske.nl ontwikkelde breakoutboard.
VoorbereidingSolderen van het bordje en installeren van de Pi is een simultane actie geweest van mij en mijn zoon, hij kon met de Pi via SSH toch lekker op zijn computer zitten en ik kon tegelijkertijd de boel in elkaar zetten.
Aangesloten en wel kreeg ik het niet werkend, onvoorspelbaar gedrag van mijn fan's en een display die niet te regelen was. De multimeter bood uitkomst: de voeding met origineel CE keur (China Export via Aliexpress) gaf in plaats van de beloofde GND, +5V, +12V een wispelturige GND, +5V, -5V. Gelukkig lag er een reserve en werkte daarna de proefopstelling zonder echte problemen. Met behulp van wat instellingsadvies van
@floriske.nl ben ik klaar voor het proefdraaien op een daarvoor aangeschafte koelkast.
De koelkast:Met de dremel heb ik een gat gemaakt in de metalen buitenkant waarna ik mijn outputfan kon inbouwen.

In het deksel heb ik een gat gemaakt voor een kabeldoorvoer van boven, later maak ik een plaat als nieuwe bovenkant, dus netjes hoefde niet.

Ook de opstelling van de besturing verdient niet de schoonheidsprijs, maar voor mijn testen is het oké voor nu.

in de kast hangt de sensor en zie je een onafgewerkte kant van de fan.

En een bevochtiger en verwarming zitten er ook in.

Het draait, maar... ik heb uitval op mijn sensor....