Coppa, klaar of niet?

Gestart door valk03, februari 24, 2020, 02:19:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

valk03

Ik heb mijn eerste Coppa in de kast hangen en ik vraag me af wanneer ik weet of deze klaar is voor gebruik. Ik heb hier op het forum ergens gelezen een week of 10 laten drogen, in de boeken lees je over het algemeen 30-35% gewichtsverlies volgens mij. Ik heb hem nu een week of 4 hangen en ben al bijna 50% gewicht verloren. Het vlees aan de binnenkant is nog redelijk zacht. Voor mijn gevoel moet ik hem dus nog een tijdje laten hangen, maar ik twijfel wel.

Iemand een idee?

valk03


BertM

50% is al redelijk veel, hij zou niet zacht meer moeten aanvoelen.
Foto?

valk03

Hoi Bert, inmiddels verlies ik niet veel gewicht meer, maar ik ben van zo'n 950 gram naar 450 gram gegaan. De coppa is nu ook hard.


BertM

ziet er goed uit, hoop niet te hard..

valk03

Ik heb hem aangesneden en uiteraard geproefd. Hij heeft een hele sterke smaak, ik denk te sterk. De volgende keer haal ik hem er toch eerder uit.

BertM

Als ik zo de darm bekijk is hij ook dichtgeslagen, is deze hard?

valk03

Redelijk, ik had het idee dat dat kwam doordat ik hem toch te lang heb laten hangen. Qua smaak ben ik de enige thuis die het eet. De rest vindt het niet te eten. Ik moet ook zeggen dat er een hele sterke smaak aan zit. Kan het niet vergelijken met iets.

Maar niet getreurd, ik ga het weer proberen. Heb je nog tips over dat dichtslaan? Kan ik daar iest aan doen?

BertM

Zorgen dat je luchtstroming laag is.
Af en toe sproeien in het begin met gedemineraliseerd water.

valk03

Gaan we doen, dank voor de tips.