Chef met lef stelt zich voor

Gestart door Chef met lef, januari 24, 2016, 11:12:37 AM

Vorige topic - Volgende topic

Chef met lef

Geacht forum,

De naam heb ik niet mijzelf aangemeten maar gekregen. Vroeger had ik de bijnaam "gifmenger" dus wat bijnaam betreft ben ik er wel op vooruit gegaan  Sm*g! In mijn gifmenger tijd heb ik veel geleerd qua smaken en kruiden, dus weet bijna intuïtief wat wel en wat niet bij elkaar past. Ik leer nog steeds en probeer alles, en is het niet te hakken dat flikker ik het weg.
Ik heb een passie ontwikkeld voor Sigaren, whisky en vlees in de breedste zin. Met name het drogen, roken en op open vuur bereiden van vlees. 2016 staat in het teken van nieuwe producten ontwikkelen.
Van kok tot Oerslager!
Wij hebben eigen kuddes Schotse hooglanders en Aberdeen Angus en beheren naruurgebieden in het Noorden van Nederland. Ons vee is absoluut antibiotica vrij en al onze bewerkte producten zijn rommelvrij. Met name rommelvrij is in de reguliere slagerijwereld een dingetje want we willen toch zeker niet dat onze worsten en hammen donker worden?! Nou, wij wel! Geen nitriet zout, suiker of andere verbeteraars in onze worsten of vleeswaren. Ik heb mij verdiept in het oude oude ambacht en mogen leren van heel ervaren slagers. Oerslager is een hippe uitspraak omdat ik met Oerdieren werk.
Wat andere mensen uitspoken inspireert mij in het verleggen van mijn grenzen dus ik ben veel op dergelijke fora's te vinden om inspiratie op te doen en ervaringen te delen.
Wat apparatuur betreft heb ik met een volledig ingerichte slagerij niets te wensen.

Met woeste groet,

Léon Stam
Vlees van de woeste grond

BertM

Welkom Leon.
En je hebt er ook nog een woeste blik bij ook   :-)))

Sander duin

Welkom leon,  meer dan welkom!!!
Ik heb jou woeste worsten mogen proeven evenals je naegelholt!
Stuk voor stuk toppers!

Mac

Mooie intro Léon.
Van harte welkom.

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url