Hoofdmenu

Snijmachine

Gestart door valk03, maart 17, 2020, 10:00:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

valk03

Mijn huidige snijmachine laat te wensen over en ik zoek een nieuwe. Kan iemand hie misschien iets zinnings over zeggen? Tips, waar op te letten enz.?

BertM

Minimaal 250mm blad doorsnede
met slijpinrichting

Zie dat je een 2de hands krijgt, de machines voor brood e.d. (gekarteld mes) zijn niet voldoende.
(let wel op, sommigen denken dat ze met een Berkel goud in handen hebben  :-)) )

valk03

Dank je. Berkel kwam ik inderdaad veel tegen, net als Graeff. Enig idee of dit in orde is?

Het grootste euvel waar ik tegen aan loop is dat de onderkant van bijvoorbeeld het stuk spek niet gesneden wordt. Je krijgt dan zo'n schuin stuk wat je telkens handmatig moet wegsnijden. Hoe dat komt weet ik niet precies, ik denk dat het deel waar mijn vlees op ligt te laag is en niet goed in contact komt met het mes.

BertM

Een Berkel is een goede machine, heb er zelf ook eentje.
Het schuine komt vaak door te hard drukken/bot mes.

valk03


JvH

Valk03, ik weet niet of je al een andere op de kop getikt heb, maar let bij de aanschaf er op dat (als je een Berkel koopt) de onderkant van de vleestafel niet gescheurd is, veel vookomend probleem als ze hem in de vaatwasser hebben schoongemaakt. kijk ook tussen het mes en de beschermrand als hier een grote opening tussen zit (vinger ertussen) dan zit je mes aan de afkeurmaat. Staan er veel op mp, mooi gepoetst, mooi blinkend maar met veel spelling en poreuse onderdelen door de vaatwasser. Snijden dan toch niet zoals het hoort.

valk03

Nee, nog geen nieuwe aangeschaft. Dank voor de tip. Zal ik meenemen als ik een Berkel aanschaf.