Hoofdmenu

Hallo!

Gestart door flowert, april 24, 2020, 04:11:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

flowert

Nieuw op dit forum, dus een kleine introductie: ik ben sinds een tijdje aan het fermenteren geslagen door het boek 'Over rot' van de bekende Meneer.

Dat begon met zuurkool en heb het boek nu voor de helft uitgespeeld met desembrood, augurken, bloemkool, water- en melkkefir(elke twee dagen), bier (erg leuk en lekker, mijn vierde batch staat nu te rijpen) en inmiddels heeft dat mij gebracht bij het hoofdstuk 'worst'.

Dat was sowieso, samen met bier, het hoofdstuk dat mij het meest trok, maar het bouwen van een klimaatkast was nog even een brug te ver. Inmiddels heb ik die gebouwd en ook het boek 'Over worst' aangeschaft omdat ik toch iets meer wilde weten.

Een week of twee geleden heb ik mijn eerste worsten gedraaid met mijn handmolen en die worsten hangen inmiddels te drogen. Ik ervaar hier wat moeilijkheden mee, vandaar ook mijn aanmelding hier. Ik zal mijn vragen even in het daarvoor bedoelde draadje stellen.

Ik hoop dat mijn eerste batch worsten een succes wordt, zo niet dan komt er zeker weer een tweede want de geur die er vanaf komt is echt heerlijk. Ik nog niet hoe ze gaan smaken, maar het ruikt absoluut naar meer.

Tot sprekens, ik hoop hier nog een boel te leren.

Groeten,
Wouter

BertM

Welkom hier Wouter.
De boeken van meneer staan hier ook in de kast

valk03

Welkom, Over Rot lijkt me ook wel leuk om eens te lezen.