Gedemineraliseerd water

Gestart door LT1970, mei 04, 2020, 07:52:33 AM

Vorige topic - Volgende topic

LT1970

Goedemorgen,

Ik lees dat het verstandig is om gedemineraliseerd water in de bevochtiger te doen om kalkaanslag op de producten te voorkomen. Nu lees ik dat volgens Albert Hein het gedemineraliseerd water niet geschikt zou zijn voor consumptie, weten jullie hoe dat zit?

PS, hoe houden jullie de bevochtiger vrij van algen aanslag? Als ik naar mijn model kijk wordt het een onmogelijke opgave om de waterbak af en toe af te wassen.

Groetjes Robert

stijn

Citaat van: LT1970 op mei 04, 2020, 07:52:33 AM
Goedemorgen,

Ik lees dat het verstandig is om gedemineraliseerd water in de bevochtiger te doen om kalkaanslag op de producten te voorkomen. Nu lees ik dat volgens Albert Hein het gedemineraliseerd water niet geschikt zou zijn voor consumptie, weten jullie hoe dat zit?

PS, hoe houden jullie de bevochtiger vrij van algen aanslag? Als ik naar mijn model kijk wordt het een onmogelijke opgave om de waterbak af en toe af te wassen.

Groetjes Robert

met niet voor consumptie wordt waarschijnlijk bedoeld dat je het niet mag drinken zoals je flessenwater drinkt.
Dit omdat er geen mineralen meer in zitten die het lichaam nodig heeft.

BertM

Wanneer het met reverse osmose gedemineraliseerd is, is het idd niet verstandig om te drinken, maar dat is voor het verdampen geen probleem.
Algen kun je niets aan doen behalve goed schoonmaken, stop je er zout in sal het net zo als het kalk neerslaan.