Drogingsproces stoppen

Gestart door stijn, mei 12, 2020, 07:42:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

stijn

Citaat van: BertM op mei 15, 2020, 08:19:24 AM
Als ik een varkenskop mee naar huis neem ( afgezien van mijn eigen) kan ik meteen echtscheiding aanvragen!

Mooi dat jullie een avondschool voor Charcuterie hebben. In Nederland hebben ze die niet

Dit is eigenlijk een onderdeel van de opleiding spekslager maar je bent niet verplicht om de modules op een chronologische volgorde te volgen.

Voor de mensen in het zuiden van Nederland, kan je perfect de grens over want de opleiding is in Antwerpen.
Qua afstand dus nog makkelijk haalbaar.

hier wat extra info

LT1970

Citaat van: BertM op mei 15, 2020, 08:19:24 AM
Mooi dat jullie een avondschool voor Charcuterie hebben. In Nederland hebben ze die niet

Dat viel mij ook al op. Ik zou wel een wat meer opleiding willen, een uitgebreidere cursus ipv een workshop (hoe leuk/leerzaam het ook is)

Antwerpen is me helaas te ver weg :-(

BertM

Same here..

Moet Woensdag voor het werk ook weer naar Antwerpen. Even 3 uurtjes in de auto, en daar komt de grenscontrole nog bij

Bart99

Ik heb ook een nootham gemaakt. Viel een beetje tegen.
- 3 weken pekelen (kruiden, suiker, NPZ in vacuumzak in koelkast)
- 8h koud roken
- 2 weken drogen

Is al erg droog geworden, dus toch maar aangesneden. Maar hij smaakt een beetje zuur. Niet echt onaangenaam maar ook niet echt lekker.

iemand enig idee waar de zurigheid vandaag kan komen?
Kan het te maken hebben met het feit dat mijn droogkast nog niet optimaal werkt (temp tussen 8-10, rH tussen 55-80%)

BertM

Lastig om zo een oorzaak aan te wijzen.
Kan ook aan het vlees liggen, stress bij de slacht.