betaalbare elektrische vleesmolen

Gestart door valk03, mei 04, 2020, 09:22:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

valk03

Goedemorgen allen,

Zijn er mensen die nog wat tips hebben voor een elektrische vleesmolen? Wat is een goed merk bijvoorbeeld? En waar moet ik op letten? Ik heb nu een Porkert, top ding maar ik word wel gek van dat gedraai  :-)))

wrc1

mocht je een keukenrobot hebben (kenwood, kitchenaid,....) bestaan er goede hulpstukken ervoor. Ik heb een kenwood met een vleesmolen en dit voldoet voor mij prima

valk03

Ik heb inderdaad wel een Kenwood, maar had eerlijk gezegd mijn twijfels of die zo voldoen. Die kan je volgens mij niet een kwartier non-stop draaien. Maar dank voor de tip, deze hou ik zeker in mijn achterhoofd.

wrc1

in een kwartier kan je veel vlees er door draaien hoor. Ik heb er 1 voor op de kenwood en gaat heel goed !

BertM

Wil je het goed aanpakken zou ik marktplaats in de gaten houden.
Zo een opzetstuk op bv een kitchenaid geeft bij lang gebruik veel warmte af. Rugspek is daar erg gevoelig voor.
Ik heb ook een tijdje gezocht en heb een semi professionele op de kop kunnen tikken die op 230 volt werkt.
Kijk eens bij beektal of maxima, dat zijn volgens mij redelijke merken.

valk03

Dank je Bert. Ja, warmte is ook een dingetje.

Dank, ik hou MP wel in de gaten.

wrc1

ik heb daar geen last van met mijn kenwood. Ik kan gerust een tijdje vlees malen door de kenwood zonder dat alles warm wordt. Als je het vlees mooi koel kan houden voordien....

stijn

Citaat van: wrc1 op mei 05, 2020, 01:37:25 PM
ik heb daar geen last van met mijn kenwood. Ik kan gerust een tijdje vlees malen door de kenwood zonder dat alles warm wordt. Als je het vlees mooi koel kan houden voordien....

idem hier, gebruik ook een kenwood.

Je hoort wel dat hij kracht moet zetten als je er slierten kaakspek door draait.
Meestal vries ik mijn vlees een uurtje of 2 in voordat ik mail en de molen ook.

Zolang je niet begint te "stampen" heb ik er eigenlijk geen probleem mee, rustig laten openen en niet teveel ineens in de mond steken.

Natuurlijk is er een verschil tussen diegene thuis en diegene in de avonschool, daar gooi je bij manier van spreken ganse buiken in de opening.
Heb zo een licht bruin vermoeden dat er ook een klein prijsverschilletjes is.

valk03

Ik denk dat ik toch voor een Beeketal ga. Heb ook een worstvuller van die mannen, is ook een topproduct.

Dank voor de info.