Hoofdmenu

Voorstellen

Gestart door mr.clean, september 08, 2020, 10:12:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

mr.clean

Hoi Allemaal!

Ik ben Koen, 30 jaar uit Beverwijk. Ben aankomend bier sommelier en werkzaam voor een Amerikaans speciaal bier merk.

Naast bier is eten en koken al jaren een grote passie die door de Corona pandemie in een stroomversnelling is geraakt. Door het thuiswerken is er veel meer tijd vrij gekomen om zelf (uitgebreid) te koken. En toen de vakantie niet kon doorgegaan is er een Green Egg Kamado bbq gekocht, een lang gekoesterde droom die uit kwam.

Naast een mooie bbq heb ik de beschikking over een keuken met stoom oven en sousvide stand en ben ik al langere tijd bezig met het fermenteren van voedsel en beschik om die reden reeds over een fermentatie ruimte.

En juist vanuit het fermenteren kwam ik in aanraking met het worsten en charcuterie maken.

Na het aanschaffen van "over charcuterie" laat het maken van worst en en charcuterie mij niet meer los. Alle onderdelen voor de droogkast zijn besteld en een oude dranken koelkast zal de basis gaan vormen voor mijn droogkast. Een wat bijzonder project, omdat ik tot nog toe nog niets heb kunnen vinden over mensen die een droogkast hebben gemaakt van een 400L grote glasdeur koelkast.

Ik hoop veel wijsheid en hulp te vinden van de mensen op dit forum en ben zelf van plan mijn droogkast project te delen met het forum.

Met vriendelijke groet,


Koen

BertM

Welkom Koen!

Een glasdeur is voor charcuterie niet altijd handig, licht maakt vet ranzig namelijk.
Veel succes met het project.

mr.clean

Ha Bert,

Bedankt voor de tip! Heb al folie besteld om het glas af te plakken en zo licht geen kans te geven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

valk03