Hoofdmenu

Charcuterie logsheet

Gestart door BertM, maart 27, 2021, 09:31:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

BertM

Hoe houden jullie je gegevens bij tijdens het drogen?
En de recepten?

Ik deed een beetje van alles wat, maar kwam in een ander groep een foto tegen van een log sheet welke me aan het denken heeft gezet: waarom niet combineren?
Aangezien ik geen rekenwonder ben moet het natuurlijk makkelijker kunnen, dus Openoffice er maar bij gepakt en een avondje stoeien...
Zie hier mijn logsheet!

Geeft je vleesrecept in samen met de pekel en kruiden in procenten en de sheet geeft meteen  de gewenste hoeveelheden.

Geef het startgewicht op en gewenst gewicht in procenten en je krijgt je target waarde, geef de meetwaarden in en hij berekend meteen hoever je (nog) van je target af bent.
Meteen nog een koud en warm rook log en alles staat op 1 sheet.

Printen en aan de droogkast met je favoriete magneet en je loopt nooit meer dat boekje je zoeken waar je dacht het in te hebben geschreven.
Wat heb ik daaraan zie ik je nu denken..

Zal ik je vertellen: Het openoffice document kun je downloaden op dit forum en gebruiken in openoffice of Excel.
Zonder enige garantie natuurlijk op de werking, maar we zijn Nederlanders, dus wat gratis is..😜
en voor het geval dat je dit allemaal te ingewikkeld vindt upload ik dit logsheet ook in PDF zodat je dat met je ouderwetse BIC pen kunt invullen.

Heb je vragen of verbeteringen, stel ze hieronder.

Curing log file
PDF document


BertM


decools