Hoofdmenu

Hallowies!

Gestart door Asianfoodtrail, augustus 02, 2021, 09:08:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Asianfoodtrail

Hi mijn naam is RongHua,


Inmiddels sluit ik mij achter aan bij het legioen 'van het een kwam het ander', via FB wild groep hier terecht gekomen. Een bevriende jager heeft mij 'wild' verrast met van alles op het aanrecht of werkbank. Daar heb ik inmiddels van geleerd dat Nijlgans en Damhert, de typische zeer uitgesproken wild geur een delicatesse is die aan mij voor bij gaat. Gelukkig blijft er zat over om verder te (ver)werken.

Voorzichtig begonnen met worst accessoire voor Kitchenaid en dat werkt goed maar het vullen moet je wel doen met 2 personen. De jager werd verliefd op een dame en wij op zijn heavy duty gehaktmolen Buffalo dus overgenomen voor ons bedrijf. Bij een FB oproep over vulbus tips hoorde ik voor het eerst over F. Dick met de opmerking Marktplaats, potdorie heb ik zowaar afgelopen weekend een oude 12 ltr. gescoord uit een voormalige slagerij.

Flink geschrobd vandaag, inmiddels vlees besteld en de specerijen alvast gemalen. Wij kijken bijzonder uit naar dit charcuterie avontuur en het worst maken in het bijzonder. Alvast bedankt voor het beantwoorden van vele vragen, advies en inspiratie!




BertM

Een Buffalo en een f.Dick, daar kan het niet liggen.
Een kitchenaid opzetstuk is eigenlijk niet ideaal, die genereert te veel warmte en zoals je aangaf lukt dat in je eentje niet.
Heb je vragen stel ze gerust hier of in onze Facebook groep.
Succes met het worstmaken!

valk03

Welkom en succes.

Robert