Interactieve workshop Coppa maken

Gestart door BertM, januari 25, 2016, 01:06:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

dayfox

Vacuüm zak die niet helemaal vacuüm getrokken was. Kleur is verder goed, kan verder niks ontdekken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk


BertM

Gewoon drogen dan, en kijken hoe dat verloopt.

Bart

#107
Citaat van: dayfox op april 22, 2016, 05:57:28 AM
Een goedemorgen!
Gisteren m'n nek uit z'n zak gehaald, maar kwam een lichtelijk ranzig geurtje vanaf. Heb een stukje geproefd, niks mis mee maar... Jullie gedachten?
Ligt nu in water te ontzouten

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Als je van volgende symptomen last zou krijgen, zou het Clostridium botulinum kunnen zijn

  • Droge mond en keel
  • (Hevige) diarree
  • Misselijkheid met overgeven
  • Toenemende slappe verlamming
  • Benauwdheid
  • Hangende oogleden
  • Dubbelzien (diplopie)
  • Spraakstoornissen (dysarthrie)
  • Stemstoornis (dysphonie)
  • Slikstoornis (dysphagie)
  • Stilvallen van de darmen (constipatie)

Dan is het natuurlijk fingers crossed dat je het overleeft  :-XX
Maar natuurlijk heb je de juiste hoeveelheid colorozo of insta cure gebruikt en is de kans zo goed als onbestaande

Als je het niet vertrouwt is er maar één leuze : "it's no sin to bin"

Mac

CiteerGisteren m'n nek uit z'n zak gehaald, maar kwam een lichtelijk ranzig geurtje vanaf. Heb een stukje geproefd, niks mis mee maar... Jullie gedachten?

Ik snap hem niet helemaal denk ik  0:-)

Praten we over een vacuumzak, of over een Umai dry zak ?

Betreft het een vacuumzak: Komt het dan uit de pekel, of is dit na het drogen ? (om het vocht te herverdelen geweest)

Komt het uit de pekel: Dan snap ik het proeven niet zo ? (want het moet nog gedroogd worden !)

Is het om het vocht te verdelen, na het drogen?: En had je er een schimmel op zitten, of niet ? (indien er een schimmel op zit, is het niet raadzaam om te vacumeren incl de schimmel, omdat de schimmel dan slijmerig kan worden)

Is het om het vocht te verdelen, na het drogen?: En had je er een GEEN schimmel op zitten !, heb je wel voldoende lang gepekeld ?

Betreft het een Umai dry zak...............(dan heb ik geen idee  :-XX )

We zijn nieuwsgierig, en leergierig, dus vertel.....vertel.

Mac




Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

BertM


Hier gaat het voorspoedig, hoe gaat het bij de anderen ??


Huub De Brethoniere

#110
Ga morgen ook wegen de coppa ruikt nog steeds goed en er zit een wittige waas.
Als ik de coppa met de hand voel dan is die droog en ben nieuwsgierig naar de binnenkant :-)))

Huub De Brethoniere

Hier mijn verlate foto's is het de bedoeling om de coppa nu vacuüm ter trekken.





Gewicht is 793


Huub De Brethoniere

Ben benieuwd naar de reacties  :-))




BertM

Zien er netjes uit.
Even een weekje vacuum en dan snel het cadeautje openen.

Huub De Brethoniere

#114
Ga het morgen vacuum trekken BertM.

Mac

Beloofd veel goeds Huub  C00L
Sterkte met wachten...........

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

ninini1

Hallo, ik lees dat je gaatjes in het zakeind prikt?? Ik heb dat nergens gelezen in een ander recept, is dat echt nodig?

BertM

Citaat van: ninini1 op mei 17, 2016, 08:56:34 PM
Hallo, ik lees dat je gaatjes in het zakeind prikt?? Ik heb dat nergens gelezen in een ander recept, is dat echt nodig?
Het zal wel niet in elk recept staan, maar het is wel gebruikelijk. Je wilt alle lucht eruit hebben.

BertM



Vandaag precies 40% verlies, dus klaar voor het vacuum:



De coppa goed schoonmaken onder de koude kraan:
Ga je schimmel vacumeren wordt het heel slijmerig, dus goed schoonmaken, daarna droog deppen en in het vacuum voor een week.
Door het vacuum wordt het vocht goed verdeeld, mocht je een droogrand hebben, wordt deze door het vacuum hopelijk weggetrokken.
Bewaren in de koelkast, en over een week kan het pakje opengemaakt worden

ninini1

De mijne zijn vandaag in de zakeinden gegaan