Hoofdmenu

Jorieke haar vitrine

Gestart door Jorieke, januari 25, 2016, 06:55:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

BertM

Ben bang dat er weinig buikspek aan komt als jij op pieren gaat leven, Mac!

Mac

Misschien moet ik dan niet een jaar, maar een paar weekjes komen logeren. (voor die periode heb ik wel genoeg "pancetta " hoor  W!nk)

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Jorieke

Zo tof om zo'n mooi bord met broodbeleg te kunnen serveren :D

Gerookte camembert, Goudse kaas met groene pepermelange, en Coppa, gedroogde rauwe ham, en gekookte en gerookte ham-in-hooi.


Frank1785

Wauw!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mac

WoW, prachtig bordje meis  L0ve
Best wel een klein beetje jaloers op  :-XX

Mac
Mijn BBQ/ Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit   Twitter:  https://twitter.com/macsbbqpit[/url

Tjoepie

Ziet er echt super smakelijk uit!!! Krijg gelijk honger  W!nk

BertM


Jorieke

Zo, het is alweer even geleden dat ik hier wat heb gepost. Sorry! In de tussentijd heb ik lekker wat vleeswaren gemaakt, onder andere ook van een intacte beer, om eens te proeven/ruiken/ervaren hoe dat gaat met de berengeur. Want die zat er aan hoor, poeh!
De ham van die beer hangt nog, maar de coppa en het 'procureurhammetje' waren best goed te eten. Al was de coppa wat te sterk van smaak qua specerijen. Het vlees zelf heeft net even wat minder smaak, lijkt het. Van zo'n beer.
De slager heeft er voor ons nog metworsten van gemaakt ook, die waren ook wel goed. Toch proef ik het zelf nog steeds een beetje, dat vleugje beer. Maar ik werk dan ook met varkens en dus ook met onze dekbeer, dan zit je er altijd met je neus bovenop en ruik je dat (denk ik) beter en anders dan iemand die er nog nooit 1 in het echt heeft geroken ;)

Volgende week brengen we weer 2 grote varkens weg. Deze keer weer gewoon borgen, gecastreerd dus. 1 van de 2 gaat in zijn geheel naar iemand die hem een jaar geleden heeft gereserveerd en zelf aan de slag gaat met uitbenen enzo.

De 2e is in delen verkocht, en ik ga zelf aan de slag met een paar mooie stukken. Ook is er nog een hele achterpoot te koop, voor een FLINKE ham :) Zelf hebben we al genoeg hammen hangen nu.

Het kaasmaken en vlees drogen begint weer te komen hier, dat doe ik alleen in de winter :)

Morgen wat kipfilet roken, ook zin in!

BertM

Net een hammetje in het zout gezet
Veel succes deze winter met de charcuterie!